هم زمان با فرا رسیدن اربعین حسینی هزاران دلباخته حسینی از ساعات اولیه بامداد با وجود هوای سرد و بارانی تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) روانه شدند.

قشر های مختلف مردم صبح امروز در راهپیمایی بزرگ اربعین در تهران شرکت کردند و به نیابت مسیر نجف تا کربلا مسیر های منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم را پیمودند.

این حرکت خود جوش مردمی از میدان امام حسین اغاز شده و تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه دارد. سردار ذوالقدر در همین خصوص گفت:این اجتماع عظیم که طی دو سال گذشته انگیزه ,علاقه و موج مردم در این راهپیمایی روزافزون شده و بیش از 500 هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند, امسال پیش‌بینی می‌شود که یک میلیون نفر پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شوند.

 وی در ادامه افزود: با توجه به این گستردگی تهران, 3 مسیر برای راهپیمایی عزاداران حسینی تعیین شده است.مسیر اول میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، میدان خراسان، خیابان شوش، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام, حرم حضرت عبدالعظیم(ع).

مسیر دوم امام‌زاده‌ حسن(ع)، خیابان قزوین، میدان نواب، میدان 9 دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، میدان نماز، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

مسیر سوم میدان جمهوری، مسجد لولاگر، بزرگراه نواب، میدان 9 دی، میدان بهمن، خیابان رجایی، میدان نماز، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) که این سه مسیر به طول 17 کیلومتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری گیتا