علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (10 بهمن 95) طی نطق پیش از دستور صحن علنی مجلس، اظهار داشت: در روزهای گذشته حادثه تاثربرانگیز فرو ریختن ساختمان پلاسکو وجدان جامعه را به شدت جریحه‌دار کرد. و سپس به موضع نابخردانه آمریکا اشاره کرد و از مسئولان ایران خواست دچار بازیگری کودکانه کشورها نشود..

آمریکا دچار پدیده خودهراسی و سوءتفاهم با خود شده است

لاریجانی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا امروز دچار پدیده هراس از خود و سوءتفاهم با خود شده است، گفت: موضع هنرمند گرامی ما در تحریم حضور در جشنواره هنری آمریکا نمونه‌ای از غیرت ملی ملت ایران است.

 

«دولت آمریکا باید از این نمونه درس بگیرد که در مقابل یک ملت بزرگ و ریشه‌دار و متمدن قرار دارد و اینگونه اقدامات عجولانه و نارس بیش از آنکه قدرت آنان را نشان دهد هراس و ضعف آنان را هویدا می‌کند. وانگهی انگیزه مبارزه با تروریسم آنان را برملا می‌کند که عملی مکارانه است وگرنه بعید است آنان ندانند مصدر اصلی تروریست‌ها کجاست.»

 

*ایران دچار بازیگری‌های کودکانه برخی کشورها نمی‌شود

وی در ادامه عنوان کرد: ایران کشوری امن و متکی بر خود است و برخلاف روش نااهلانه آمریکا زمینه مراودات اجتماعی را بین ملل به خوبی فراهم  می‌کند و بر اساس ارزش‌های اسلامی از همزیستی مسالمت‌آمیز همه ملل با عقاید گوناگون حمایت می‌کند و در مبارزه با تروریسم راسخ است و دچار بازیگری‌های کودکانه برخی کشورها نمی‌شود.

 

آمریکا، ایران

منبع: خبرگزاری گیتا