«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد که قصد ندارد در حال حاضر به منظور رویارویی با آنچه که سوء رفتار ایران در منطقه خواند، موضوع افزایش شمار نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را بررسی کند.
 

خبرگزاری رویترز گزار کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا متعهد شده است که سیاست تهاجمی‌تری علیه ایران اتخاذ کند و دولت وی هشدار داده است که اگر تهران برنامه موشک بالستیک خود را سرکوب نکند و همچنان به آنچه که آمریکا حمایت از جنگ‌های نیابتی منطقه‌ نامیده ادامه دهد، اقدام محکم و تندی علیه این کشور در پیش می‌گیرد.
 

آمریکا در اقدامی خصمانه روز جمعه (دیروز) درست دو روز بعد از آنکه دولت ترامپ بخاطر آزمایش موشک بالستیک ایران اخطار داد، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران وضع کرد.
 

متیس اعلام کرد تحت نظر قرار دادن ایران با توجه به رفتارهای این کشور ارزشمند است و مدعی شد: «تا جایی که به ایران مربوط می‌شود، این کشور تنها بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است و من فکر می‌کنم عاقلانه باشد که این مسئله را روشن کنیم که ایران بفهمد که اقداماتش در معرض توجه تعداد زیادی از افراد است».
 

وی در خصوص افزایش نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه گفت: «من در حال حاضر، نیازی به افزایش شمار نیروهایی نظامی در خاورمیانه نمی‌بینم. فعلاً این مسئله در برنامه‌ها قرار ندارد. ما همیشه قابلیت‌ انجام چنین کاری را داریم اما در حال حاضر فکر نمی‌کنم ضرورتی داشته باشد».
 

آمریکا پیشتر یک ناوشکن نیروی دریایی را برای گشت‌زنی در امتداد ساحل یمن اعزام کرده است.
 

متیس تصریح کرد که نادیده گرفتن رفتار ایران کارساز نیست و ادامه داد: «نادیده گرفتن کار خوبی نیست.».




آسیا، آمریکا، ایران
منبع: خبرگزاری گیتا