به نقل از العهد، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیات پارلمانی بلژیکی گفت: بیشتر کشورهای اروپایی با حمایت از گروه‌هایی که انواع تروریسم را در حق مردم سوریه اعمال کردند، به منافع ملت‌های خود ضرر رسانده‌اند.

 

رئیس جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد: بیشتر کشورهای اروپایی از زمان آغاز جنگ در سوریه سیاست‌های غیر واقع‌بینانه را دنبال کردند، این کشورها با دنبال کردن چنین سیاست‌هایی خود را منزوی کرده‌اند و کشورهایشان قادر نیستند نقشی را در این زمینه‌ها ایفا کنند.

 

بشار اسد افزود: برخی از سیاستمداران غربی برای موفقیت در انتخابات تلاش می‌کنند و برایشان منافع کشور و یا ملتشان چندان اهمیتی ندارد، چنین روندی در برخی مسائل، موجب بروز سیاست‌هایی در اروپا شده است که از واقعیت‌ها فاصله دارد و همین موضوع بر جایگاه اتحادیه اروپا و نقش این اتحادیه در تحولات جهانی تاثیر گذاشته است.

 

در همین حال، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در این دیدار تاکید کرد: سوریه در همان حال که به مبارزه با تروریسم تکفیری ادامه می‌دهد، از همه تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران حمایت می‌کند.

 

 وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار خواستار رفع تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه‌ اتحادیه اروپا علیه سوریه شد.

 

در این دیدار تبادل آراء در مورد تحولات رخدادها پیرامون سوریه و تغییرات بین المللی اخیر صورت گرفت.

 

هیأت پارلمانی بلژیکی در این دیدار تاکید کرد: آزادسازی حلب توسط ارتش سوریه موجب تغییر توازن قدرت در جنگ با تروریسم شد.

 

اعضای این هیأت بلژیکی همچنین ضمن اشاره به اینکه افکار عمومی بسیاری از مردم اروپا درباره سوریه تغییر یافته و موضعشان در قبال رخدادهای سوریه متحول شده است، تصریح کردند: سفرمان به سوریه بالاخص به حلب و دیدار با مردم این شهر بسیار مفید بوده و می‌تواند در ترسیم تصویری روشن و درست از اوضاع سوریه در مقابل دروغ‌هایی که در اروپا اشاعه داده می‌شود، نقش داشته باشد.

آسیا، خاورمیانه

منبع: خبرگزاری گیتا