حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه در مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان و شایستگان تقدیر سی و چهارمین  جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و چهارمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، گفت: باید با اندیشه و بیان حقیقت، جامعه را آسیب ناپذیر کنیم.
 

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه در مسایل مهم اجتماعی و سیاسی می‌توان با بیان حقایق، بیدار کردن ذهن‌ها و اندیشه‌ورزی در برابر مشکلات به پیروزی رسید، اظهار داشت: با فکر، اندیشه و قلم، می‌توان مشکلات موجود را برطرف کرده و کتاب می‌تواند جامعه را به حرکت درآورد.
 

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که امام راحل چگونه توانست انقلاب اسلامی را رهبری و به پیروزی برساند، به اتفاقات روز 19 بهمن 1357 اشاره کرد و گفت: امام توانست حتی نیروهای مسلح رژیم گذشته را به دامان ملت و انقلاب بکشاند و آنها را جذب کند و در چنین روزی افسران نیروی هوایی شاه که در میان نیروهای سه‌گانه نزدیک‌ترین آنها به رژیم گذشته بودند، و در شرایطی که هنوز معلوم نبود، پایان انقلاب، پیروزی و یا شکست است، با دل و جان و با افتخار در برابر امام خمینی(ره) احترام نظامی گذاشتند.
 

رئیس‌‌جمهور با اشاره به عوامل اصلی موفقیت در موضوع مذاکرات هسته‌ای با شش قدرت بزرگ، اظهار داشت: عامل اصلی پیروزی در این مذاکرات دو نظریه رهبر معظم انقلاب بود. اینکه ایشان در ایام انتخابات سال 92 اعلام کردند که رأی مردم، حق‌الناس است و هر کس حتی اگر با نظام میانه‌ای ندارد باید بخاطر کشورش پای صندوق‌های رأی بیاید و نیز با نظریه نرمش قهرمانانه، باعث شدند که ما در مذاکرات به موفقیت برسیم.
 

روحانی تصریح کرد: بی‌تردید عامل اصلی پیروزی هسته‌ای، رأی مردم در خرداد 92 و اجتماع بزرگ مردمی پای صندوق آراء بخاطر بیانات مقام معظم رهبری بود.
 

روحانی افزود: متأسفانه عده‌ای متخصص خشونت هستند و از ذهن و بیانشان خشونت و تنش خارج ‏می‌شود در حالی که ما همه یک ملت واحد و منافع مشترک داریم و همه ایرانی هستیم، چرا باید رو در روی ‏یکدیگر قرار بگیریم. انتخابات هر چقدر مهم باشد به معصیت خدا نمی ارزد بیایید و بهتر است بگذاریم جامعه آرام بوده و همه با آزادی به صحنه بیایند و به انقلاب، ‏کشور و صندوق آراء عشق بورزیم.
 

 

فرهنگی،

منبع: خبرگزاری گیتا