ژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های ایران هراسانه همیشگیِ خود، این بار جمهوری اسلامی را به ارسال تسلیحات برای مقاومت اسلامی حزب الله لبنان متهم کرد. اسرائیل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را متهم کرده که از طریق پروازهای تجاری، برای گروه حزب‌الله لبنان سلاح ارسال می‌کند.

بر این اساس، «دنی دنون» (Danny Danon) سفیر رژیم اسرائیل امروز با ارسال نامه ای به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ادعای واهیِ خود را اعلام کرده است.

وی در این باره مدعی شد که ایران با پروازهای تجاری خود به حزب‌الله لبنان سلاح ارسال می‌ کند.

 

 

نماینده اسرائیل در سازمان ملل، در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان مدعی شده است ایران از برخی خطوط هوایی تجاری مانند هواپیمایی ماهان برای ارسال جنگ‌افزار استفاده می‌کند.

 به نقل از  «دَنی دَنُن»، نیروی قدس سپاه پاسداران با جاسازی سلاح و تجهیزات در چمدان‌ ها آنها را از طریق هواپیماهای مسافربری به بیروت یا دمشق منتقل می کند.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد افزوده اقدام ایران را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خوانده است.

در نامه «دَنی دَنُن» مدارک و اسنادی برای چنین اتهاماتی ارائه نشده است.

ایران  هم  در مقابل اتهام انتقال سلاح برای حزب‌الله لبنان با هواپیماهای مسافربری را رد کرد و نامه دیپلمات اسرائیلی به شورای امنیت سازمان ملل متحد در این‌ باره را «عوام‌فریبی و ریاکاری» دانست.

غلامحسین دهقانی، معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل، روز چهارشنبه، ۳ آذر، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت نوشت که «ادعاهای» نماینده اسرائیل «پوچ و سراسر کذب» است و «مثل همیشه هیچ شاهدی برای اثبات آن ارائه نشده است».

به نوشته وی، «ایراد اتهامات فله‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت توسط رژیمی که خود بی‌شرمانه همه قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت در محکومیت اشغالگریش طی دهه‌های گذشته را به استهزا گرفته خود داستان خنده‌داری است.»

منبع: خبرگزاری گیتا