«ابراهیم الحیالی»، عضو جماعت علمای عراق   اظهار داشت: روزنامه الشرق الاوسط به دلیل انتشار گزارش موهنی که در آن به عفت و شرف نوامیس عراقی افترا زده بوده عذرخواهی کند.

 


وی بر ضرورت مجازات عاملان انتشار چنین گزارش های دروغینی که بر پایه اطلاعات نادرست صورت می گیرد، تاکید کرد و گفت: هدف از لطمه زدن به شرف و آبروی ملت عراق سرپوش گذاشتن بر شکست سعودی ها در عراق در پی سرکوب گروهک تروریستی داعش به دست ارتش عراق و بسیج مردمی بوده است.

عضو جماعت علمای عراق تاکید کرد: روزنامه الشرق الاوسط باید به صراحت از ملت عراق به دلیل افترا زدن به عفت و شرف زنان پاکدامن عراق که حضرت زینب سلام الله را الگوی خود قرار داده اند عذرخواهی کند.

الحیالی ضمن درخواست از مقامات عراق برای مجازات نویسنده این خبر دروغین گفت: نویسنده خبر، فردی است که ریشه داعشی دارد و البته غیر کسانی که به داعش وابستگی دارند به ابروی زنان لطمه نمی زنند.

 روزنامه الشرق الاوسط عربستان در گزارشی جهت دار، به نقل از بیانیه سازمان بهداشت جهانی مدعی حدوث موارد بارداری غیر شرعی در بین زنان عراقی بعد از زیارت اربعین شده است، درحالی که در سازمان بهداشت جهانی چنین گزارش و بیانیه ای وجود ندارد.


روزنامه سعودی الشرق الاوسط در ادامه دشمنی ها با مردم عراق، با دستکاری گزارش سازمان بهداشت جهانی ، آن را متناسب با نگرش خودتغییر داد و به زنان باعفت جنوب عراق اهانت کرده است.


در سطح شبکه های اجتماعی نیز برخی فعالان با ایجاد هشتاک، «شرق الاوسط _کثیف» از دولت عراق خواستند که این رسانه سعودی را از حیث قانونی بازخواست کرده و دفتر این روزنامه را در عراق ببندد.


روزنامه شرق الاوسط دارای یک نسخه چاپ عراق است که صفحه اول آن متعلق به اخبار عراق است و علاوه برآن یک نسخه بین المللی نیز منتشر می کند.

روزنامه الشرق الاوسط پس از آن مجبور به حذف این خبر و گذاشتن خبر تکذیبیه سازمان جهانی بهداشت شده و خبرنگارش را به دلیل انتشار این اخبار درباره عراق اخراج کرده است.

منبع: خبرگزاری گیتا