پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تعداد کل مشمولانی که در سهام عدالت ثبت نام قطعی کردند 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر است و حدود 2 میلیون نفر از دنیا رفته اند و وراث آنها باید حضوری مراجعه و صورت حساب را دریافت کنند.
 

او افزود: تا امروز حدود 47 میلیون و 500 هزار نفر در قید حیات هستند که می توانند وارد سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir شوند که امروز ششمین روز رونمایی آن را پشت سر گذاشتیم و مشمولان با رقم یکان کد ملی خود وارد این سامانه شوند و صورتحساب خود را مشاهده کنند.
 

پوری حسینی با اشاره به بازدید مشمولان سود سهام عدالت از این سامانه گفت: تا امروز 22 میلیون نفر وارد سامانه شدند و وضعیت خودشان و سود تعلق گرفته را مشاهده کردند که خود یک رکورد جهانی به حساب می آید و علاوه بر این در مدت دو هفته گذشته 300 هزار تماس با تلفن گویای سازمان خصوصی سازی به شماره 83338 گرفته شد و کارشناسان به سوالات مردمی پاسخ دادند.
 

او ادامه داد : اتفاقی که افتاده این است که به مشمولان سهام عدالت بعد از 10 سال گفته شد چه مقدار سود به آنها تعلق گرفته است که برای افراد مختلف متفاوت است و برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این رقم 1 میلیون تومان و برای دیگر افراد 530 هزار تومان است.
 

پوری حسینی افزود: 60 شرکت سرمایه پذیر داریم که از یک درصد تا 90 درصد به سبد سهام عدالت اختصاص یافته است و نکته مهم اینکه در حال حاضر سهم هیچ شرکتی متعلق به هیچ یک از مشمولان نیست.
 

او با اشاره به نحوه توزیع سود سهام عدالت گفت: سود تا پایان سال 94 که پایان 10 ساله بود دریافت و به حساب خزانه واریز می شد اما بعد از اتمام 10 ساله باید به اطلاع مردم می رسید که این کار انجام شد و سود سال 94 در سال 95 و سود سال 95 در سال 96 واریز می شود و به برگزاری مجمع شرکت ها برمی گردد.
 

پوری حسینی افزود: کمترین سود در طول 3 سال گذشته 4 هزار میلیارد و بیشترین سود 7 هزار میلیارد بوده است که بین 49 میلیون نفر تقسیم می شود و حدود 90 هزار تومان میانگین سهم هر نفر خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری گیتا