شبکه خبری المنار اعلام کرد که ارتش سوریه به صورت کامل بر منطقه "حی البستان الباشا" در شمال شرق حلب سیطره یافته است.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح به صورت گسترده از این منطقه پا به فرار گذاشته‌اند.

پیش از این نیز ازتش سوریه و نیروهای مقاومت توانستند محله‌ «جبل بدرو» و پل «الصاخور» در شرق حلب را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند.

نیروهای کماندویی ارتش سوریه پیشتر محله مساکن هنانو را به‌طور کامل از تروریست‌ها پس گرفته بودند و تا بزرگراه در جنوب پیشروی کردند و به آستانه محله الحیدریه، جبل بدرو و الصاخور رسیده بودند و به جداسازی محله‌های شرقی از یکدیگر و تقسیم آنها به دو بخش در راستای تشدید حلقه محاصره تکفیری‌ها پرداخته بودند.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی، غیرنظامیانی را که از محله‌های شرقی تحت اشغال آنها خارج شدند، هدف حملات خود قرار دادند و نیروهای ارتش هم به غیرنظامیانی که در این حملات مجروح شدند، امدادرسانی کرده و آنها را برای مداوای تکمیلی به بیمارستان‌ها منتقل کردند.

مرکز آشتی حمیم در لاذقیه هم اعلام کرد بیش از 900 غیرنظامی و فرد مسلح به سمت مناطق تحت کنترل  ارتش سوریه در شرق حلب رفتند.

بر اساس این گزارش، تروریست‌ها، ساکنان القادسیه، الحیدریه و مساکن هنانو را مجبور به ترک این محله‌ها کرده بودند. همچنین پنج محله و بیش از دو هزار ساختمان در شرق حلب از لوث تروریست‌ها پاکسازی شده است.


منبع: خبرگزاری گیتا