فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی درباره  در پی سخنرانی علی مطهری بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:‌

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به ارواح طیبه شهداء اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم‌های مقدس اهل البیت علیهم السلام، تسلیت اربعین حسینی، رحلت جانگداز حضرت پیامبر اعظم (ص) و سبط اکبرش حضرت حسن المجتبی (ع) و شهادت جانسوز حضرت علی ابن موسی الرضا علیهم آلاف التحیت والثناء و تبریک هفته پر برکت بسیج، به دنبال لغو سخنرانی جناب آقای علی مطهری در مشهد مقدس و حواشی آن، فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی توجه ملت فهیم، شریف وانقلابی ایران اسلامی را به نکاتی چند جلب می نماید:

1. ابعاد مختلف این موضوع لازم است توسط دستگاه های ذیصلاح مورد بررسی دقیق قرار گیرد و نتیجه به استحضار مردم بزرگوار برسد.

2. آقای علی مطهری پیش از بررسی موضوع، نه از نظر شرعی و نه قانونی مجاز نبوده است که افراد غیر مرتبط با موضوع مانند شخصیت انقلابی و ارزشی، امام جمعه محترم مشهد ونماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی حضرت آیه الله علم الهدی را بدون هیچ دلیل و مدرکی مورد جسارت و اتهام قرار دهد که این اقدام از نگاه همگان نیز مذموم و ناپسند و نکوهیده است و درجای خود در خور رسیدگی و پیگرد قانونی است.

3. اصل حساسیت بعضی از مسئولین سطوح بالای کشوری در این موضوع قابل تحسین است لیکن اعلام موضع یک جانبه ، قضاوت عجولانه و نتیجه گیری قبل از بررسی ( آنهم در نامه و حکمی که درآن به مسئولینی دستور بررسی موضوع داده شده است ) موضع گیری چنین مسئولینی رادرنگاه مردم و افکار عمومی ، قصاص قبل از جنایت ویک اقدام سیاسی کارانه محض و حرکتی جناحی و غیر منصفانه می نمایاند تا یک پیگیری بیطرفانه ومسئولانه .

4. لازم است امروز همه ما درک درستی از مطالبات واقعی و مشکلات اصلی جامعه داشته باشیم و جای مسائل اصلی را با امور فرعی عوض نکنیم.بزرگنمایی بعضی از امور ، خارج از حد و وزن خود مانند حادثه اخیر، امروز این جملات را بر زبان مردم شریف ما جاری نموده است که ای کاش همین حساسیت ،جدیت،قاطعیت و سرعت برخورد با چنین موضوعی فرعی و تبدیل آن به یک مسئله فراگیر ملی ،در مورد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، رکود و بیکاری گسترده و آزاردهنده،فسادهای اداری و مالی،آسیب های اجتماعی فراوان مانند اعتیاد و طلاق و معضلات فرهنگی نیز وجود داشت تا کمکی به رفع دغدغه ها ،دل مشغولی ها ،نگرانی ها و مشکلات واقعی مردم باشد.

در پایان بار دیگر بر حفظ و تقویت آرامش ،وحدت جامعه اسلامی و پیگیری حل اتفاقات و مسائل مشابه از طریق دستگاه های ذیربط قانونی و در چارچوب قانون تاکید می نماید.

فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی


منبع: خبرگزاری گیتا