آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در ویژه‌برنامه وفات پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد،گفت: قبل از رحلت پیامبر مکرم، اسلام تمام شبه‌جزیره عربستان را فراگرفته بود و قدرت پیامبر(ص) و اسلام ارکان امپراتوری‌های عالم را به لرزه درآورد.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه نوح پیامبر کمتر از هزار سال مردم را به توحید و یکتاپرستی خدا دعوت کرد، افزود: نوح پیامبری که مردم را حدود هزار سال به خدا دعوت کرد اما حتی فرزندش نیز از دعوت روی برگرداند و گرفتار عذاب الهی شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیان پیامبر اسلام  قابل تطبیق بر پهنه 23 ساله دوران رسالت ایشان نیست، خاطرنشان کرد: مسئله اذیت پیامبر اسلام تنها در این 23 سال نبود و از مثل امروزی که رحلت فرمودند تا روزی که غیبت امام زمان آغاز شد یک پهنه 240 ساله، تمام محور فعل‌ و انفعالات سیاسی امت اسلام مظلومیت اهل‌بیت پیامبر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این 240 سال تمامی جنایات در حق عزیزان پیامبر روا داشته شد، ادامه داد: این دو قرن و نیم فرزندان پیامبر شهید و کشته شدند و یا در زیر شکنجه‌گاه‌ها جان دادند و 240 سال تمام عرصه زندگانی سیاسی و اجتماعی اسلام با محوریت مظلومیت پیامبر و عزیزان پیامبر بود.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه فجایع وارد شده بر اولاد پیامبر اسلام بی‌سابقه بود، عنوان کرد: امت اسلام باید بداند که مظلومیت اهل‌بیت(ع) پیامبر یک مظلومیت شخصی نیست و اصل این موضوع درگیری با پیامبر اسلام(ص) و ادامه جنگ بدر و احد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وضعیت فرهنگی، بی‌بصیرتی و جریان سیاسی لاابالی‌گری مدیریت نظامِ آن زمان موجب شد، امثال عمر سعد و شمر و یزید بر جامعه مسلط شوند و آنچه در این دو قرن محور تمامی جریانات سیاسی مظلومیت اهل‌بیت(ع) قرار گرفت، رفاه‌زدگی مردم بود.

وی با بیان اینکه تمام مشکل امروز ما با مزدوران استکبار و جریانات سیاسی غیر ارزشی همین رفاه‌زدگی است، گفت: تمام مقابله جریانات سیاسی غیر ارزشی با جریان حزب‌اللهی برای زندگی رفاه‌زده است، عده‌ای خیال می‌کنند اگر نظامی بیاید و با آمریکا سازش کند، رفاه ایجاد می‌شود.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: مشکل ما با جریانات ضد ارزشی دعوا سر وزارت و وکالت و قدرت نیست، بحث اصلی عده‌ای هستند که می‌خواهند جامعه ما را میدان خوش‌گذرانی قرار دهند و برای توسعه عیاشی‌های خود راه را در اجرای تز «توسعه تعامل با جهان» می‌دانند و می‌خواهند این را در کشور پیاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی با بصیرت پای ستون این نظام یعنی ولایت ایستاده‌اند، اظهار داشت: امروز دشمنان پیامبر اسلام (ص) از زمان حیات ایشان بیشتر شده است و می‌خواهند همان اقدامات را بازهم انجام دهند.


منبع: خبرگزاری گیتا