ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه در یک اقدام جنایتکارانه و ناقض قوانین بین‌الملل، یکی از اعضای سازمان ملل متحد را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.
 

حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در حومه حمص در راستای حمایت صریح از گروه‌های تروریستی و به بهانه حادثه شیمیایی مشکوک در خان شیخون در حومه ادلب بود که سناریوی آن را آمریکا نوشته و مزدوران تکفیری‌اش آن را  اجرا کردند.
 

در پی شلیک ده‌ها موشک به این پایگاه، شماری از نیروهای ارتش سوریه از جمله سرهنگ جلیل ابراهیم فرمانده یک گردان ارتش جان خود را از دست دادند، همچنین این حملات موشکی خرابی‌های زیادی در بخش‌های شرقی فرودگاه به بار آورد و آن را از دایره خدمت‌رسانی خارج کرد.
 

نکته قابل توجه درباره حملات موشکی آمریکا این است که به گفته خبرنگار تسنیم در دمشق، فرودگاهی هدف قرار گرفت که ماه گذشته، جنگنده رژیم صهیونیستی را که به مواضع ارتش در حومه حمص حمله کرده بود، هدف قرار داده و سرنگون کرد.
 

خبرنگار تسنیم در دمشق گزارش داد که همزمان با این حملات موشکی، گروه تروریستی داعش برای به مواضع ارتش در جاده حمص به تدمر یورش برد تا نشان دهد آمریکا با هدف روحیه بخشی به گروه‌های تروریستی که در پی شکست‌های سنگین  اخیر و موفقیت‌های گسترده ارتش سوریه در سراشیبی سقوط و فروپاشی قرار گرفته بودند، دست به این حملات موشکی زد و بر حمایت آشکار خود از تروریسم تکفیری مهر تایید زد، حملاتی که با خوشحالی زاید‌الوصف رژیم‌های مرتجع عرب به ویژه آل سعود و نیز ترکیه و گروه‌های تروریستی مزدورشان قرار گرفته است.
 

منبع: خبرگزاری گیتا