آیت الله مکارم شیرازی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی خط قرمز دارد و نامزدها باید از دروغ، عوام‌فریبی و تهمت به نظام بپرهیزند.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی روز چهارشنبه (۳۰ فروردین) در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند من اگر به اندازه کوه اُحُد هم طلا داشته باشم، دوست دارم سه روزه آن را در راه خیر مصرف کنم؛ این منطق پیامبر را با کارهایی که برخی می‌کنند مقایسه کنید.
 

وی افزود: بسیاری از انسان‌ها، عاقل و هوشیار و با سواد هستند، ولی در مقابل مال که می‌رسند عقل خود را از دست می‌دهند؛ هزار میلیارد که از راه حلال هم نیست برای چه جمع می‌کنند؟ اگر برای فرزند و همسر و نوه است، باز هم برای همه آنان زیاد است؛ ضمن اینکه نگهداری آن هم سخت و دائما در معرض سوءاستفاده‌کنندگان و دزدان است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: هم درآمد آن با دشواری و هزار بلا است و حفظ آن نیز آن طور و بعد از مرگ نیز گرفتاری و عذاب دارد.

وی با اشاره به برخی استفتائات گفت: این طرز تفکر که در حیات خودمان کار خیر نکنیم و بگذاریم فرزندان برای ما کار خیر بکنند اشتباه است؛ خودمان ثلث اموال را در راه خدا بدهیم، زیرا کسی دلسوزتر از خودمان برای خودمان نخواهد بود.

 

این مرجع تقلید در بخش دوم سخنانش با تاکید بر اینکه انتخابات باید پرشور و دشمن‌شکن باشد زیرا برخی منتظرند ببینند حضور مردم در پای صندوق‌های رای چقدر است عنوان کرد: انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار می‌شود قیود و خط قرمز دارد؛ در آمریکا هر تهمت و دروغی را به هم گفتند، زیرا خط قرمز ندارند و معتقدند برای رسیدن به هدف هر وسیله‌ای توجیه می‌شود؛ به همین دلیل واقعا انتخابات آمریکا، رسوایی برای غرب بود.
 

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی هم مردم و هم نامزدها مسئولیت دارند و حداقل سه چیز را نامزدها باید رعایت کنند؛ اول اینکه وعده دروغ ندهند و عوام‌فریبی نکنند، زیرا  معتقدیم خدایی هست و روز جزایی و حساب و کتابی در کار است و باید فکر فردای قیامت را بکنیم البته مردم نیز از دروغ و فریب‌کاری خوششان نمی‌آید.
 

این مرجع تقلید با بیان اینکه نامزدها نباید همدیگر را تخریب کنند زیرا بردن آبروی مسلمان مانند حفظ مال و خون و ناموس اوست بیان کرد: همچنین از تخریب نظام باید پرهیز شود و نباید برای رسیدن به هدف همه کارهای نظام و زحمات را زیر سؤال ببریم.
 

وی تصریح کرد: کشور ما آبرومند و آبادانی در حد نسبی دارد و نباید آن را تخریب کنیم.
 

وی با بیان اینکه انتخابات دایره امتحان است تصریح کرد: مردم نباید گرفتار جناح بشوند و باید واقعا فرد صالح انتخاب شود، زیرا ما در کارهای چهار ساله رئیس جمهور شریک هستیم.
 

این مفسر قرآن عنوان کرد: برخی در طرفداری جناحی ملاحظه مسایل کشور و مردم را نمی‌کنند، البته مردم فهمیده و رشید هستند و ان‌شاء الله هم مردم  و هم نامزدها از عهده این امتحان الهی با سلامت بیرون بیایند.

 

منبع: خبرگزاری گیتا