به نقل از روزنامه محلی "کلنر اشتادت آنسایگر"، کنگره حزب افراطی جایگزینی برای آلمان طی امروز و فردا در شهر کلن آلمان برگزار می شود.

شهر کلن به دلیل اعتراضات و آشوب های گسترده ای که از طرف طرفداران احزاب مخالف انتظار می رود در شرایط اضطراری قرار دارد.
 


پلیس شهر کلن از تجمع بیش از 50 هزار معترض طی امروز و فردا خبر داده است. چندین ائتلاف به برگزاری کنگره حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" در هتلی در شهر کلن اعتراض می کنند. بسیاری خبرنگاران از صبح زود در این شهر حضور داشته واخبار لحظه به لحظه را منتشر می کنند.
 

 

در برخی اعتراضات که شکل گرفته است ظاهرا تنش هایی بین گروه های مختلف ایجاد شده است.
 

همچنین درگیری هایی بین پلیس و اعضای یک ائتلاف اعتراضی به نام بلوک سیاه گزارش شده است.  برخی معترضان شعارهای ضد نژاد پرستی و خشونت سر می دادند. اعتراضات در هر گوشه شهر کلن به شکل خاصی در حال برگزاری است.
 

 


طرفداران حزب سبز نیز اجتماعاتی ضد کنگره حزب افراطی آلمان را برگزار کردند. معترضان پلاکاردهای زیادی را در دست دارند؛  برخی معترضان نیز با بالن های رنگارنگ اعتراضات خود علیه طرفداران راست افراطی را به نمایش گذاشتند. بسیاری معترضان به صورت صلح آمیز تجمعات خود را برگزار می کنند.
 


پلیس آلمان تلاش می کند از دسترسی معترضان به محل برگزاری کنگره حزب افراطی جایگزینی برای آلمان جلوگیری کند. در برخی مناطق این شهر درگیری هایی بین پلیس و معترضان گزارش شده است.
 


معترضان با آگهی ها و پرچم های خود همچنین یک خیابان در منطقه ای از شهر کلن را مسدود کرده اند.
 

نیروهای پلیس زیادی از سراسر آلمان برای حفظ امنیت و آرامش به شهر کلن آمده و با تجهیزات فراوان از جمله ماشین های آب پاش در آماده باش کامل به سر می برند.
 

پلیس شهر کلن از دستگیری یک معترض و مجروح شدن دو نیروی پلیس تا به حال خبر داده است.
 


کنگره حزب افراطی آلمان در حال برگزاری بوده و همچنان بر شمار معترضان افزوده می شود. پلیس شهر کلن به شدت نگران وقوع آشوب ها و ناآرامی های بیشتر در این شهر از طرف گروه های افراطی در ساعت های آینده است.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا