مهدی چمران پیش از ظهر امروز در مراسم معرفی لیست خدمت اظهار کرد: در تهران و همه شهرها تحول و تحرک خوبی را شاهد بوده‌ایم و در تهران نیز نسبت به شهرداری‌هایی که دولتی بوده‌اند شاهد تحول هستیم.
 

وی تصریح کرد: شوراها بار بزرگی را از دوش دولت برداشته‌اند و در تهران نیز تحولات خوبی به رغم کاستی‌های اعتباراتی، بودجه‌ای و همکاری‌ها شاهد بوده‌ایم.
 

رئیس شورای شهر تهران افزود: مشکلاتی بعضا وجود داشته اما وقتی تحولات را در جنوب، شرق، غرب و نقاط مختلف تهران مشاهده می‌کنیم به چشم‌گیربودن و پیشرفت پایتخت پی می‌بریم.
 

چمران تأکید کرد: ما اصرار به خیلی خوب بودن نداریم اما چشم خود را هم نمی‌بندیم و بدگویی نمی‌کنیم.
 

وی با بیان اینکه آنچه در تهران رخ داده در عین تحول و پیشرفت شایسته مردم خوبمان نیست گفت: آنچه انجام گرفته شایسته مردم نیست اما قابل قیاس با سیستم‌های قبلی هم نبوده است.
 

چمران تصریح کرد: انتظار داریم در دوره آینده شورای شهر نیز اگر مردم خوبمان انتخاب کنند، به فعالیت خود برای پیشرفت و تحول تهران ادامه دهیم. مردم هر انتخابی داشته باشند برای ما محترم خواهد بود و به سلیقه، تخصص و تصمیم گیری آنها احترام می‌گذاریم. اما این آرزو را داریم که شورایی به دور از فعالیت جناحی‌ و سیاسی داشته باشیم چون اولویت آن تخصص و برنامه ریزی برای شهر باشد.
 

وی  به دوره‌های قبلی شورای شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه شورایی که منحل شده بود در اذهان عمومی خاطرات بدی را بوجود آورد اما این شورا در نهایت تبدیل به شورایی کارآمد شد و حتی رهبر معظم انقلاب فرمودند رایحه خوش خدمت در شهر استشمام می‌شود.
 

چمران به لیست خدمت اشاره کرد و افزود: بعد از نشست‌های فراوان با گروه‌ها و دسته‌های مختلف به نتیجه قابل قبولی دست یافتیم و با همفکری عمومی لیست خدمت را ارائه دادیم.  البته شاید برخی دوستان راضی نیستند و راضی نشوند و حتی راه دیگری را درپیش بگیرند اما لیست خدمت تصمیم جمعی بوده که انجام شده است. ما خود را خدمتگذاران و نوکر مردم می‌دانیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم شد.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا