در ادامه ادعاهای مقامات دولت دونالد ترامپ درباره «ضد اسرائیلی» بودن نهادهای وابسته به سازمان ملل، نماینده آمریکا در این سازمان به شورای حقوق بشر سازمان ملل تاخته است.
 

 

«نیکی هیلی» که چند بار در نشست‌ها درباره فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به جای صحبت درباره شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و دیگر جنایت‌های این رژیم، از «فعالیت‌های مخرب ایران» حرف زده، با انتشار یادداشتی شورای حقوق بشر سازمان ملل را به داشتن تمایلات «ضد اسرائیلی» متهم کرده است.
 

او در واشنگتن پست، مطلبی با این عنوان نوشته است: «شورای حقوق بشر سازمان ملل، وحشیگری را ماستمالی می‌کند».
 

او در ابتدا به ونزوئلا و تحولات جاری آن اشاره می‌کند و رئیس‌جمهور آن را به «خشونت علیه مردم عادی» متهم می‌کند.
 

سپس با پرداختن به کوبا، این کشور را به اعمال خشونت علیه مخالفان و زندانی کردن آنها متهم می‌کند و از اینکه این دو کشور با چنین کارنامه حقوق بشری عضو «شورای حقوق بشر سازمان ملل» هستند، انتقاد می‌کند.
 

هیلی پای روسیه را هم وسط می‌کشد و می‌نویسد: «در سال 2014 روسیه به اوکراین حمله کرد و کریمه را گرفت. این اشغالگری غیرقانونی منجر به مرگ و زخمی شدن هزاران غیرنظامی و بازداشتهای خودسرانه شد. هیچ جلسه اضطراری توسط شورای حقوق بشر برگزار نشد».
 

نماینده آمریکا در سازمان ملل که کشورش توسط مقامات نهادهای بین‌الملیل و رسانه‌های مستقل، طی سالیان متمادی به نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف از قبیل عراق، افغانستان و حتی در خود آمریکا متهم شده، ادامه داد: «من هفته آینده به ژنو سفر خواهم کرد تا درباره نگرانیهای آمریکا برای شورای حقوق بشر صحبت کنم».
 

وی افزود: «من تغییراتی که باید در شورای حقوق بشر اعمال شود را شرح خواهم داد. در میان این تغییرات، عضویت در شورا باید از طریق یک رای گیری رقابتی مشخص شود تا ناقضان حقوق بشر صاحب این کرسی نشوند. در حال حاضر، بلوک‌های منطقه‌ای نامزدهایی را معرفی می‌کنند و بدون رقابت آنها انتخاب می‌شوند. رقابت سبب خواهد شد که وضعیت و کارنامه حقوق بشری آن قبل از رای گیری لحاظ شود».
 

نماینده آمریکا در سازمان ملل، در ادامه مدعی ضد اسرائیلی بودن شورای حقوق بشر شده و باز هم اظهارات ضد ایرانی خودش را تکرار کرد.
 

هیلی نوشت: «شورای(حقوق بشر سازمان ملل) همچنین باید به رویه غلط خود در انتقاد از سارائیل پایان دهد. وقتی شورا بیش از 70 قطعنامه علیه اسرائیلی که کارنامه حقوق بشری قوی و بسیار خوبی دارد، ‌تصویب می‌کند و فقط 7 قطعنامه علیه ایران با این وضعیت ناگوار حقوق بشری‌اش تصویب می‌کند، شما متوجه می‌شوید که یک چیزی به طرزی جدی اینجا اشکال دارد».
 

 نماینده آمریکایی در انتها مدعی است که شورای حقوق بشر برای بازیابی «اعتبار و وجهه» خود، باید تغییرات پیشنهادی او و واشنگتن را اعمال کند.
 


 

منبع: خبرگزاری گیتا