در ادامه دومین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی، قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: آقای شمس شما به گونه‌ای صحبت می‌کنید که گویا دیوان عالی کشور شما را بیگناه می‌داند. شما تنها کسی هستید که با آقای «و.د» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان نفت و همچنین آقای «ن.م» رابطه داشته‌اید. 

 

وی افزود: اینها زنجانی ارزفروش را که هیچ امکانی برای فروش نفت نداشت را نمی‌شناختند و شما بودید که توانایی‌های کاذب این فرد را به وزارت نفت معرفی کردید. 
 

وی افزود: شما زنجانی را به آقای «ن.م» و «و.د» معرفی کردید و اولین کار نفتی بابک، بعد از معرفی غیرواقعی شما به این آقایان آغاز شد. شما قرارداد 3 میلیون بشکه نفت را با صندوق بازنشستگی منعقد کردید.
 

در این لحظه شمس پرسید، آیا من قرارداد را منعقد کردم؟

که قاضی در پاسخ گفت: با همکاری شما صورت گرفت و نفت هم تحویل شما داده شد. شما به عنوان کارشناس کشتیرانی سابقه دوستی با این افراد را داشتید و صریحاً گفته‌اید که نفت را گرفته‌اید. 
 

شمس گفت: اینها متن کیفرخواست است نه اظهارات من.
 

قاضی در پاسخ گفت: اقرار خودت است، مشخصاً اقرار کرده‌اید. 
 

شمس گفت: شما اصلاً نمی‌گذارید من حرف بزنم، مدام وسط صحبت‌های من همه وارد می‌شوید و نماینده دادستان هم حرف زد. اگر اجازه نمی‌دهید حرف بزنم، زبانم را لال می‌کنم و می‌نشینم، من برای همه چیز سند و تاریخ دارم. تاریخ ال‌سی و بارنامه‌ها مشخص است. 
 

وی ادامه داد: نفت 300 هزار تنی مواد مخدر نیست که قاچاقی بتوان آن را رد کرد. همه افراد بی انصافی که حرف زدند و حالا خودشان را کنار کشیده‌اند می‌دانند ماجرا از چه قرار است. آقای «ی» می‌گفت نباید پشت زنجانی را خالی کنید و عنوان می‌کرد که ما در حال جهاد هستیم. 
 

شمس ادامه داد: یک محموله نفتی که حمل می‌شود زنجیره دارد، انبارها را منفرد اجاره کرد و من اصلاً به آنجا نرفتم. بانک FIIB را بانک مرکزی و چهار وزیر تأیید کرد، اینها را من باید پاسخگو باشم؟ 
 

وی ادامه داد: من فقط یکبار به مالزی رفتم و آن هم زمانی بود که برای خرید هواپیما مسافر سنگاپور بودم. من خودم یکی از قربانیهای ال‌سی‌های جعلی هستم، اگر اینها هم مشارکت محسوب شود، پس تمام کسانی که تصمیم‌گیری و اجرا کردند در این شبکه و باند مشارکت داشته‌اند. 

ادامه دارد...

 

منبع: خبرگزاری گیتا