رئیس پلیس فدرال عراق آخرین آمار عملیات تفتیش و پاکسازی‌های موصل از بقایای داعش را اعلام کرد.
 

 به نقل از سومریه نیوز، شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد، آمار عملیات تفتیش از هفتم ژوئیه تا روز یکشنبه ششم اوت شامل بازداشت ۴۷ تروریست در غرب موصل، مرکز نینوا است.
 

طبق این آمار، نیروهای پلیس عراق ۱۰ تن ماده شیمیایی نیترات آمونیاک پیدا کردند که داعش از این ماده شیمیایی در موشک‌ها و بمب‌ها و سایر مواد منفجره برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و سنگ اندازی بر سر راه پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل استفاده می‌کرد.
 

نیروهای عراقی در تفتیش خانه‌ها و ساختمان‌ها و پایگاه‌هایی که داعش از آنها استفاده می‌کرد نیز ۱۸۴ کمربند انفجاری و چهار مقر بمب گذاری و پنج بشکه از ماده به شدت منفجره () کشف و ضبط کردند.
 

نیروهای پلیس فدرال عراق همچنین ۲۰۰۰ خمپاره و پنج خمپاره انداز و ۷۰ موشک اندازضد تانک و ۱۲۵ موشک هدایت شونده و ۱۰ دستگاه ارتباطی متعلق به داعش را پیدا کردند.
 

جودت تاکید کرد که نیروهای عراقی ۱۶۱۴ خانه را تفتیش کرده و ۲۰ خانه را که بمب‌گذاری شده بودند، بمب‌هایشان را خنثی کردند و سه خودروی بمب گذاری شده را تحت تصرف خود درآوردند.
 

 وی خاطرنشان کرد که پلیس عراق به پاکسازی منطقه قدیمی موصل ادامه می‌دهد.
 

جودت تصریح کرد که نیروهای عراقی مقادیر زیادی فسفسات، کلر، و سایر موادی که در ساخت بمب‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیدا کردند.
 

منبع: خبرگزاری گیتا