سخنگوی وزارت خارجه صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت: مواضع ما در ارتباط با انجام همه پرسی در اقلیم کردستان روشن است.
 

بهرام قاسمی با بیان اینکه ایران بر روی حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق تاکید دارد، در پاسخ به این سوال که برخی از مقامات اقلیم کردستان به اظهارات سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد بحث رفراندوم در اقلیم کردستان واکنش نشان داده و آن را مداخله‌جویانه عنوان کرده‌اند گفت: صحبت‌های ایشان دقیق و به جا بوده است و همان‌طور که گفتم مواضع ایران در ارتباط با برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان روشن و واضح است.
 

این دیپلمات کشورمان هم‌چنین در واکنش به سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه و دیدار او با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه این کشور گفت: این سفر یک جهش و گام تکاملی در روند روابط بین تهران و آنکارا بود و ما این سفر را به فال نیک می‌گیرم.
 

قاسمی سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه را موفق و بی‌نظیر خواند.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به انجام تغییراتی در ساختار اداری وزارت خارجه که از سوی محمد جواد ظریف اعلام شد گفت: "تاپ چارت" وزارت امور خارجه مصوب شده است.
 

وی با بیان این‌که بر این اساس سه معاونت منطقه‌ای (اروپا و آمریکا، آسیا و اقیانوسیه و عربی، آفریقا) حذف شده‌اند و در قالب معاونت سیاسی مشغول می‌شوند، و معاونت دیپلماسی اقتصادی نیز ایجاد می‌شود افزود: معاونت حقوقی و بین‌المللی نیز به کار خود ادامه می‌دهد، البته قرار است یک بخش از این معاونت جدا شود. معاونت کنسولی نیز بر اساس شرح وظایف خود فعالیت می‌کند، گرچه ممکن است تغییراتی در نام آن ایجاد شود.
 

قاسمی در بخش دیگری از نشست خبری‌اش با خبرنگاران در مورد اخبار منتشر شده درباره تغییر غلامعلی خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت با بیان این‌که "اطلاعی از این تغییر ندارم" افزود: تا جایی که من می‌دانم چنین بحثی مطرح نیست.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا