گروه مقاومت اسلامی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «همه‎پرسی برای جدایی کردستان از عراق که مسعود بارزانی مردم کُرد را مجبور به مشارکت در آن می‏کند، غیرقانونی است و با مخالفت همه اقشار جامعه اعم از عرب‌ها و کردها و همچنین مخالفت بین المللی روبرو است.»
 

به گزارش المنار، در ادامه بیانیه آمده است که این همه پرسی، عراق و منطقه را وارد بحران خطرناکی می‏‌کند و کُردها و قدرت سیاسی آنها را تحت شعاع خود قرار می‎دهد.
 

گردان‎های حزب الله عراق اعلام کرد که «گروه مقاومت اسلامی عراق نتایج همه پرسی جعلی را به رسمیت نمی‎شناسد، زیرا بارزانی در نتایج آن دستکاری و تقلب خواهد کرد.»
 

حزب‎الله عراق در ادامه تاکید کرد که این همه‌پرسی را که قرار است فردا برگزار شود، قبول ندارد زیرا نتایج آن به نفع اسرائیل و شخص بارزانی خواهد بود.
 

گروه مقاومت اسلامی عراق افزود: گروه های مقاومت و الحشد الشعبی و نیروهای عراقی برای آزادسازی اراضی اشغال شده ایثارگری و فدارکاری زیادی کردند تا وحدت و حاکمیت کشور و کرامت ملت آن حفظ شود و مردم عراق پس از حدود چهار سال توانسته‌اند طعم پیروزی در برابر تروریسم را بچشند.
 

حزب الله عراق از مردم کُرد خواست با این توطئه مقابله و سناریوی جدایی کردستان مخالفت کنند تا عراق به صورت واحد باقی بماند وعراقی‏‎ها در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری گیتا