سردار اسماعیل قاآنی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره 175 شهید مسجد آیت‌الله دستغیب و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: عظمت گردهمایی اربعین به حدی است که در قاب دوربین‌ها نمی‌گنجد و نمی‌توان آن را به تصویر کشید.
 

وی اباعبدالله‌الحسین را الگوی مکتب اسلام و ایثار و شهادت خواند و گفت: شیعه تنها مکتبی است که رهبران آن شهید شدند و از جان خود در راه حق گذشتند.
 

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه انسان‌ها یا بی هدف هستند و یا هدف‌های مادی و معنوی دارند براز کرد: انسان‌های بی‌هدف خود را به حوادث می‌سپارند اما انسا‌ن‌های دارای اهداف معنوی فعالیت‌های خود را در راستای رضای خدا انجام می‌دهند.
 

وی بندگی خداوند و رسیدن به حق تعالی را هدف نهایی شهدا خواند و گفت: بندگی و اطاعت خداوند در همه ابعاد زندگی شهدا بروز و ظهور داشت.
 

سردار قاآنی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب آمریکا بر تمام دنیا تسلط داشت و قیام مردم و مقاومت‌های آنان را خفه می‌کرد بیان کرد: سر کشتی آمریکا به هر طرف که می‌چرخید مسئولان آن کشور نیز به نفع آمریکایی‌ها تغییر می‌کرد.
 

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها خود القاعده را به وجود آوردند تصریح کرد: این در حالی است که آمریکایی‌ ها ادعا می‌کردند که القاعده امنیت آن‌ها را برهم زده و آمریکا با فرستادن 150 هزار نیرو به افغانستان، 3 هزار میلیارد دلار برای به راه انداختن جنگ در این کشور هزینه کرد و هدف آن‌ها این بود که با انتقال ادوات جنگی از افغانستان با ما وارد جنگ شوند.
 

جانشین فرمانده سپاه قدس آمریکایی‌ها را دروغگو خواند و گفت: آمریکایی‌ها بعد از پنج سال مذاکره به طالبان رسیدند و آن‌ها همواره به دنبال مقابله با ما و تسلط بر ما بودند.
 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا با به راه انداختن جنگ در سوریه قصد داشت تا کانون گروه‌های مقاومت را از بین ببرد و سپس اهداف خود را در عراق دنبال کند.
 

سردار قاآنی به جنایات داعش و انتشار فیلم‌های آن‌ها اشاره کرد و گفت: تکریت و موصل از طریق جنگ اشغال نشد بلکه مردم به دلیل وحشت از جنایات داعش این مکان‌ها را ترک کردند و پا به فرار گذاشتند.
 

وی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر ایجاد ائتلاف ضد داعش ابراز کرد: در حالی این ادعا را مطرح می‌کنند که همه می‌دانند فرماندهان داعش هر کجا به خطر می‌افتند، به آمریکایی‌ها پناه می‌برند.
 


منبع: خبرگزاری گیتا