به گزارش خبرگزاری گیتا در برنامه این هفته نود در تاریخ 9 اردیبهشت، مجری این برنامه نقشه ای از ایران را نمایش داد که در واقع تصویر غیر رسمی نقشه ایران بوده است که در آن بخشی از شهرستان پارسیان از استان هرمزگان انتزاع و به استان فارس الحاق شده بود، که با واکنش هایی از سوی مردم هرمزگان و نمایندگان این استان همراه بود.
 
بیشتر بخوانید:

واکنش نمایندگان هرمزگان در خانه ملت به نمایش نقشه مخدوش هرمزگان در برنامه 90: نباید با این‌گونه تصمیمات نابجا احساسات مردم را جریحه‌دار کرد و جامعه را به سمت بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان سوق داد.
 
مجری و تهیه کننده برنامه نود نسبت به اشتباه این برنامه در نشان دادن نقشه غیر رسمی کشورمان و جریحه دار کردن احساسات مردم هرمزگان عذرخواهی کرد.

عادل فردوسی پور که به صورت تلفنی در برنامه فوتبال برتر سخن می گفت، افزود: نقشه نشان داده شده در برنامه کاملا سهوی بوده و به هیچ وجه عمدی در نشان دادن آن نبوده است.

 
وی با بیان اینکه این نقشه از مدت ها پیش در گوگول بوده است، تصریح کرد: عوامل برنامه پس از جست و جو در گوگل به این نقشه رسیده اند که امری اشتباه بوده است.
 
فردوسی پور با اشاره به اینکه تنها هدفمان از این نقشه نشان دادن سهمیه استان ها در لیگ برتر فوتبال بوده است، اضافه کرد: روز بعد از برنامه نود شاهد اعتراض نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس بودم و به هیچ وجه از این موضوع و برخی اتفاقات مابین استان هرمزگان و فارس بی خبر بودم.
وی در پایان گفت: اگر پخش این نقشه سبب مکدر کردن خاطر و احساسات مردم هرمزگان شده است، از تمام هرمزگانی های عذرخواهی می کنم.


منبع: خبرگزاری گیتا


انتهای پیام/