یک عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به جلسه این فراکسیون با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این جلسه آقای آذری جهرمی تاکید کرد که دولت و این وزارتخانه معتقد است که نباید هیچ انحصاری بین پیام رسانهای داخلی و خارجی وجود داشته باشد. این بدان معناست که باید تمامی پیام‌رسانها در یک فضای رقابتی فعالیت کنند.
 

کمال دهقانی  اظهار کرد: در این جلسه آقای آذری جهرمی نظر دولت را درباره تلگرام و پیام رسانهای داخلی مطرح کرد و گزارش کاملی از مسائل مربوط به زیرساخت‌های کشور و برخی مشکلات مرتبط با این حوزه را بیان نمود.
 

وی افزود: مشخصا درباره پیام‌رسانهای داخلی و خارجی اشاره داشت که دولت به انحصاری بودن فضای مجازی اعتقادی نداشته و ندارد. این یعنی اگر بنا به وجود هر پیام‌رسانی در کشور باشد باید در فضای رقابتی فعالیت کنند نه اینکه مثلا کل فضا در اختیار تلگرام باشد.
 

دهقانی ادامه داد: به طور کلی نظر مشترک ما و وزیر ارتباطات این بود که باید درباره پیام رسانها و رسانه‌های نوین تکلیف قانون مشخص شود قانون مدونی وجود داشته باشد. در این رابطه کشورهای دیگر از ما جلوتر هستند.
 

وی در خصوص حکم دادستانی برای فیلترینگ تلگرام گفت: در اینباره نیز مطرح شد که قوه قضائیه طبق قوانین جاری این حکم را داده است. آنهم چون شکایاتی درباره تلگرام مرتبط با امنیت ملی و آسیب‌های حیثیتی و مالی وارد شده به افراد شده بود.

 

منبع: خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/