به گزارش خبرگزاری گیتا نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی روز چهارشنبه و در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با 127 رای موافق، 40 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن مجلس، ماده 7 را مصوب کردند.
بر این اساس، نمایندگان مصوب کردند که به منظور انطباق بودجه های سنواتی با برنامه توسعه، انضباط مالی، اصلاح فرآیند برنامه ریزی و بودجه ریزی و نظارت بر عملکرد و هزینه های دولت:
1- لوایح بودجه سالانه با رعایت این قانون و با اعمال تعدیل متناسب با تحولات و شاخص اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و با رعایت قواعد مالی مندرج در جدول شماره (4) این قانون تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود. 
2- الف: سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال اول برنامه سی درصد (30%) تعیین می شود و سالانه حداقل دو واحد درصد به این سهم اضافه می شود. 
بانک مرکزی مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم 5/14 درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت و میعانات گازی و همچنین سهم 3% مناطق نفت خیز، گاز خیز و توسعه نیافته اقدام کند و از محل باقیمانده، سهم بودجه عمومی دولت که در بودجه های سنواتی مشخص می گردد را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز و پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی، مابقی را به حساب ذخیره ارزی واریز کند.

منبع: خبرگزاری گیتا