موگريني و تارو کونو در گفتگوي تلفني بر دو اولویت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ژاپن یعنی توافق هسته ای ایران و اوضاع در شبه جزیره کره تاکید کردند.
 

 

به گزارش گیتا و به نقل از پایگاه اینترنتی سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS)، ­فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تلفنی با تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن، گفتگو کرد.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی بر دو اولویت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ژاپن یعنی توافق هسته ای ایران و اوضاع در شبه جزیره کره تاکید کردند.


فدریکا موگرینی و تارو کونو درباره ضرورت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان مساله ای بسیار مهم برای امنیت منطقه و فراتر از آن گفتگو کردند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا، مادامی که ایران به اجرای تعهدات خود براساس برجام ادامه دهد، به تداوم اجرای کامل و موثر توافق هسته ای متعهد خواهد بود. سازمان بین المللی انرژی اتمی تاکنون در یازده گزارش پیاپی پایبندی ایران را به تعهدات خود براساس این توافق تايید کرده است.


مسئول سیاست خارجی اتجادیه اروپا وزیر امور خارجه ژاپن را در جریان اقدامات این اتحادیه برای حصول اطمینان از تداوم روابط اقتصادی با ایران پس از تصمیم آمریکا برای وضع مجدد تحریم های هسته ای علیه ایران قرار داد.

موگرینی و کونو درباره اوضاع در شبه جزیره کره در خصوص هدف مشترک دو طرف برای هسته ای زدایی کامل، قابل اثبات و برگشت ناپذیر این شبه جزیره به تبادل نظر پرداختند.
 

 

منبع: خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/