پاسخ به تهدیدات آمریکا، اهداف این کشور برای تحریم ایران، انتقاد از سوءمدیریت و بروز مشکلات اقتصادی و به تبع آن گرانی‌های رخ داده در بازار ارز و کالا، بیان مسائل استانها از جمله مشکلات شوری آب نخیلات و مردم آبادان و خرمشهر، توضیح درباره علت شکست گروهک منافقین در پنجم مرداد 1367، سخن درباره سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب و اهمیت برگزاری آن و نیز پاسداشت مجاهدتهای نیروهای ارزشی که در هفته پیش رو سالگردشان است از جمله مهمترین مسائلی بود که امام جمعه در سراسر کشور به آن پرداختند.

 

امام جمعه ارومیه: مسئولان صادقانه و شفاف با مردم سخن بگویند

 

به گزارش گیتا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت:  هدف از جنگ روانی دشمنان ایجاد ناامیدی در دل ملت ایران است و با برنامه‌ریزی سعی در ایجاد جنگ نرم برای ایجاد یاس و ناامیدی از آینده نظام در دل مردم دارند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود:  مسئولان صادقانه و شفاف با مردم سخن بگویند و با تلاش جدی تر و عزم راسخ برای حل مشکلات مردم وارد عمل شوند.

 

وی به سخنان سردار سلیمانی خطاب به ترامپ اشاره کرد و افزود: "من و نیروی قدس حریف شما هستیم"، "آقای ترامپ قمارباز! بدان در جایی که تصور نمی‌کنید ما در نزدیک شما هستیم، جنگ با ما یعنی نابودی شما" و "آغاز جنگ با ایران به معنای نابودی تمام امکانات آمریکاست و پایان جنگی که این کشور آغاز کند را ما ترسیم خواهیم کرد ".

 

 امام جمعه اردبیل: کشور زمانی با نفت بشکه‌ای 7 دلار اداره شده است

 

 آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: دولت ترامپ با مشورت کامل و استمداد از مراکز تحقیقاتی به این نتیجه رسیده که با تحریم ها به مقصد خود نمیرسد.   

 

عاملی در بیان علل این نتیجه گیری توضیح داد: چون اولا اقتصاد ایران وابسته به خارج نیست و کشور وسیعی است که می تواند مایحتاج خود را تامین و روی پای خود بایستد. ثانیا دخالت نظامی نیز با روحیه ایرانی‌ها سازگار نیست و عرق ملی آنها را به شدت تحریک و آنها را متحد می‌کند همچنانکه در هشت سال جنگ ایران و عراق تمام دولت‌ها حتی دو ابر قدرت در کنار رژیم متجاوز بودند ولی ایرانی ها غالب شدند.

 

وی ادامه داد: آنها گفته‌اند جهت به زانو درآوردن نظام ایران تنها یک راه داریم و آن جنگ روانی است. یعنی هم روحیه ملت را خراب کنیم و هم روحیه دولت را و هم روحیه نخبگان جامعه را و با جنگ روانی بین ملت و دولت ایجاد فاصله و نفرت کنیم و جنگ روانی را روی موضوع اقتصاد ببریم. در جنگ روانی هیچ عنصری مؤثرتر از ایجاد یأس و نگرانی نسبت به آینده نیست و امروز دشمنان ما دست روی همین نقطه گذاشته اند. آنها با تمام توان روی امید ملت ایران متمرکز شده اند.   

 

امام جمعه اردبیل افزود: گسترانیدن چتر یأس و ناامیدی بر سر ملت ایران در دستور کار جدی دشمنان قرارگرفته است در حالیکه با تکیه بر توانمندی داخلی و منابع ملی و با کمک مردم هیچ مشکل لاینحلّی در کشور وجود ندارد. این کشور زمانی با نفت بشکه ای 7 دلار اداره شده است. آن هم زمانی که تمام ارتجاع منطقه و ابر قدرت ها و جامعه به اصطلاح جهانی در برابر ما ایستاده بودند.  قانون جنگ روانی این است که در هرجایی که مردم در موضوعی ناراحت هستند در همان موضوع باید با انتشار اخبار کذب تحریک کننده، عواطف را در مسیر مطلوب استخدام کرد.   

 

امام جمعه تبریز: آمریکا صرفا به دنبال ایجاد تنش در اقتصاد کشور است

 

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ تبریز  با بیان این‌که هجمه‌ی آمریکا در راستای تاثیرگذاری روانی در بازارهای داخلی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار و آگاه بوده و مطلع باشند که آمریکا ناتوان‌تر از هر زمان دیگری صرفا به دنبال ایجاد تنش در اقتصاد کشور است.

 

وی به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: در پی تهدیدات آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، شاهد مواضع جدی برخی مسئولان به ویژه رییس جمهوری بودیم، چرا که آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند. امروز وضعیت هرگز همانند تحریم‌های سنگین وضع شده در سال ۹۱ تا ۹۴ نیست و اکنون قطعنامه شورای امنیت لغو شده و متحدان ایالات متحده آمریکا، این کشور را همراهی نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به اقدام قاطع قوه قضاییه در رابطه با جریانات اخیر واردات خودرو نیز گفت: دستگیری تعدادی از مدیران متخلف در صنعت و معدن از سوی قوه قضائیه و همچنین تغییرات اعمال شده توسط دولت(رییس کل بانک مرکزی) از جمله اقدامات مثبتی است که انجام گرفت. انتظار مردم برخورد جدی قوای سه گانه با سودجویان است.

 

امام جمعه یزد: تأمین آب استان یزد در دستور کار جدی وزارت نیرو قرار گرفته است

 

 آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد  در خطبه های این هفته پنجم مردادماه نماز جمعه شهرستان یزد با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان یزد گفت: خوشبختانه تأمین آب استان یزد در دستور کار جدی وزارت نیرو قرار گرفته و تحقق این مهم در زمان مشخص نیازمند همکاری مردم در امر صرفه جویی منابع  آبی است.

 

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت تبعیت از ولایت فقیه در راستای ایستادگی برابر مستکبران، گفت: سخنرانی اخیر رییس جمهور ایران خطاب به آمریکا کاملاً انقلابی و افتخار آمیز بود. موضع گیری رییس جمهور در برابر آمریکا باعث افتخار ملت ایران است و ولایت مداری تنها راه پیروزی در برابر استکبار است.

 

امام جمعه اراک: مدیریت بازار اقتصادی کشور نیازمند افراد با کفایت، ساده‌زیست و کارآمد است

 

آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره وضعیت نرخ ارز عنوان کرد: باوجود آنکه از عملکرد دولت پس از عید در حوزه ارز و دلار راضی نیستم و مکررا تذکراتی داشته‌ام، اما مردم امیدوار باشند، این وضعیت نابه‌سامانی‌های عارض شده در جامعه باعث نمی‌شود اهداف کلان کشور فراموش شود، دشمن خواستار این آشفتگی‌هاست و قطعا مجلس و دولت برای خروج از این بحران ساختگی و جعلی تلاش خواهند داشت.

 

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی افزود: برای مدیریت بازار اقتصادی کشور نیازمند افراد با کفایت، ساده‌زیست و کارآمد هستیم؛ رئیس جدید بانک مرکزی اخیرا به عنوان سفیر ایران در چین انتخاب شده بودند. با توجه به وضعیت کنونی سفیر ایران در این کشور حکم یک وزیر را دارد، اما به دلیل نداشتن نیروی کارآمد، همتی از سفارت چین به بانک مرکزی منتقل شد که نشان از نبود مدیران ونیروهای کیفی و کارآمد است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان: ایران می‎تواند به منافع آمریکا در هر نقطه دنیا آسیب برساند

 

آیت‎الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه‎های نماز جمعه این هفته گفت: ایران هرگاه اراده کند، می‎تواند به منافع آمریکا در هر نقطه دنیا آسیب برساند. آمریکا مانند شغالی در فضای مه‎آلود است و ترامپ تلاش می‎کند که بگوید مذاکرات رئیس جمهوری قبلی آمریکا درست نبوده است. رئیس جمهوری آمریکا مانند پنج رئیس جمهور قبلی این کشور، آرزوهای خود را برای ضربه زدن به ایران به گور می‎برد.


وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آمریکا می‎داند الان در چه شرایط سختی قرار گرفته لذا تنها راهی که در پیش گرفته ایجاد فشار روانی در میان مردم است، جنگ تبلیغاتی و گنده‎گویی و بلوف‎‌زدن در برابر ایران را در پیش گرفته است.


نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور به لرستان اضافه کرد: از اینکه به لرستان توجه می‎کنند سپاسگذاریم، اما دو نکته مهم است، نخست مسئله خروجی و نتیجه این سفرها است. مردم انتظار دارند معاون اقتصادی رئیس جمهور وقتی آمده یک مشکل اقتصادی برطرف شود، نه اینکه وقتی خبرنگاری در مورد مشکلات بپرسد، پرخاش کند که چه حقی داری سوال کنی، فعال اقتصادی وقت ملاقات بخواهد و بگوید وقت ندارم؛ جلسات باید خروجی و نتیجه داشته باشد.

 

امام جمعه رشت: جوانان رغبتی برای ازدواج کردن ندارند

 

 آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر ، فضای مجازی را یکی از عوامل ترویج فرهنگ تجرد جوانان دانست و با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان ایرانی، اظهار کرد: این پدیده در کشورهای غربی رایج است، اما متاسفانه وارد فرهنگ ما شده و جوانان رغبتی برای ازدواج کردن و تشکیل خانواده ندارند.

 

وی فضای مجازی را یکی از عوامل ترویج فرهنگ تجرد جوانان دانست و گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی مانع از تشکیل خانواده های اسلامی می شود و گاها ازدواج و فرزندان را مانع از رسیدن به خدا می دانند و این دیدگاه در کلیسا وجود داشت.

 

امام جمعه موقت گرگان: مسئولان نسبت به رفع احتکار و گران فروشی چاره اندیشی کنند

 حجت ‌الاسلام قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان با تاکید بر اینکه احتکار، گران ‌فروشی و کم ‌فروشی در اسلام نهی شده است، گفت: انتظار داریم مسئولان چاره ای بیندیشند تا افرادی که این کارها می‌ کنند از کرده خود پشیمان شوند.

 

اظهار کرد: از زمانی که مسئله تهدید آمریکا نسبت به مردم، نظام و ملت ما برای سخت ‌تر کردن تحریم‌ها مطرح شد، برخی ‌ها کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را احتکار کردند تا بعد از مدتی به قیمت چند برابر بفروشند.

 

امام‌جمعه قزوین: نمازهای جمعه بسترساز ارتقای امنیت ملی است

 

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با بیان اینکه نمازهای جمعه بسترساز ارتقای امنیت ملی است، افزود: اقامه نمازهای جمعه یکی از موهبت‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین کار فرهنگی مؤثر و مفید در سراسر کشور نماز جمعه است چرا که هیچ محفل مذهبی در کشور نداریم که مردم به اندازه نماز جمعه حضور جدی و فعال در آن داشته باشند و از نظر کثرت نیز این حضور بسیار چشم‌گیر است.

 

امام جمعه موقت قم: چرا یک روز قضایا را به برجام گره می‌زنید و یک روز به بسته اروپایی!؟

 

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه موقت قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس قم، به نقل قول های دیگری از بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت پرداخت و عنوان کرد: مردم را شرطی نکنید! چرا یک روز قضایا را به برجام گره می‌زنید و یک روز به بسته اروپایی!؟ چرا ملت را در یک حالت انتظاری قرار می‌دهید که اگر اتفاقی مانند خروج آمریکا از برجام بیفتد فکر کنند خبری شده است!؟ هیچ خبری نیست و مردم تحمل کرده اند و به فضل الهی تحمل خواهند کرد.

 

وی به بیان پاره ای از رهنمود های یاردهگانه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت پرداخت و گفت: این رهنمود ها کار ساز برای مشکلات امروز جامعه ماست؛ رهبری فرمودند در مسائل اقتصادی باید فرماندهی واحد داشته باشیم و هرکسی از هر گوشه ای اظهار نظری نکند. باید نقشه راه داشته باشیم نه امروز یک سیاست و فردا سیاستی دیگر. رسیدگی جدی به بانک ها و مشکلات بخش خصوصی را دولت باید در دستور کار قرار بدهد. حضور و مشارکت مردم را تقویت کنید و با متخلفان قاطعانه‌ترین  برخوردها را داشته باشید. دولت باید بر صادرات و واردات اشراف کامل داشته باشد.

 

امام جمعه موقت قم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری به نقل قولی از ایشان پرداخت و گفت: ایشان گفتند شرایطی که امروز در کشور داریم خطیر است اما بحرانی نیست و ما بن بست در کشور نداریم. با مسائل و مشکلاتی که پیش می آید دوگونه رفتار می‌توان داشت، یا بر اساس احساس مسئولیت به کار و تلاش مضاعف پرداخت و یا دچار احساس خستگی و یاس شد و ناله "ما نمیتوانیم" سر داد. پس مسئولینی که خسته اند بهتر است ترک مسئولیت کنند و فضا را برای دیگران باز کنند.

 

وی با تذکر به اینکه نسبت به بعضی مسائل باید پیش از وقوع آن تدبیری اندیشید، اظهار کرد: من با صراحت اعلام می‌کنم نباید در خرمشهر و آبادان و بوشهر ما و مناطق دیگر مردم بخاطر آب اعتراض کنند، کاری که میشد پیش از وقوع آن تدبیری کرد که البته بعدا شد.

 

امام جمعه شیراز: اگر در تغییر تیم اقتصادی دولت به هدف نرسیم ارزشی ندارد

 

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه‌ی شیراز در خطبه‌های نماز جمعه‌ی پنجم مرداد شیراز با اشاره به تحول در تیم اقتصادی دولت، گفت: این تغییر برای رسیدن به یک هدف است؛ تمام کسانیکه دلسوز انقلاب هستند، نمایندگان مجلس، مدیران دولتی و مردم توجه کنند که این موضوع برای یک هدف دنبال شده و اگر به هدف نرسیم ارزشی ندارد. تغییر افراد و مسئولان به این معنی نیست که اکنون همه چیز درست می‌شود، تغییر را ایجاد می‌کنیم که درست بشود؛ مهم این است که چه کسی می‌تواند این تحول را به نحوی سامان دهد که وضعیت اقتصادی کشور اصلاح شود.

 

امام جمعه‌ی شیراز همچنین با اشاره به دیدارهایی که با بازاریان و کامیونداران و اقشاری که مشکلاتی فرارویشان بوده و هست، گفت: نمایندگان این اقشار تاکید دارند که اجازه نخواهند داد مطالبات صنفی‌شان به سیاسی تبدیل شود.

 

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به سخنان سردار قاسم سلیمانی و استقبال از نظرات و حمایت از دیدگاه‌های وی، گفت: دنیا هنوز توان ایران اسلامی را باور ندارد اما ما به دلیل ایمان به خدا باور داریم که ایران یک ابرقدرت معنوی است. سخنان مطرح شده از سوی سردار سلیمانی، فریاد یک امت به پاخواسته است که تکیه‌گاهی جز خداوند متعال ندارد و ما نه به شرق اتکا داریم نه به غرب؛ توکل این ملت به خدا است و خدای متعال هم فرموده به من توکل کنید تا پیروزتان کنم.

 

امام جمعه زنجان: اولویت امروز، تلاش برای گذر از تنگناها باشد

 

به گزارش گیتا، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان تاکید کرد: اولویت امروز در شرایطی که قرار داریم، تلاش برای عبور از مشکلات و تنگناها باشد. تلاش همه در برهه کنونی که با مشکلات  زیادی مواجه هستیم، عبور از کنار این تنگناها باشد و بی‌شک در چنین شرایطی آنچه که از همه مهم‌تر است، شنیده شدن یک صدا در کشور است تا دشمن خیال خام به ذهنش راه ندهد.

 

امام جمعه بندرعباس: خورهای بندرعباس مکانی برای رشد موش‌هاست

 

 آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های عبادی و سیاسی این جمعه بندرعباسو بابیان اینکه یک شهر سالم، سلامت آفرین است، اظهار کرد: خورهای شهر بندرعباس تبدیل به مکانی برای تعالی و رشد موش‌ها شده که لازم است مسئولان مردم را از شر آن نجات دهند.
 

امام جمعه اهواز: امروز ترامپ در برابر چند بسیجی انصارالله یمن درمانده است

 

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز در خطبه های امروز نماز جمعه اهواز گفت: امروز ترامپ در برابر چند بسیجی انصارالله یمن درمانده است و عربستان اعلام کرده که باب المندب برای ما امنیت ندارد و توان مقابله با تهدیدات انصارالله یمن را نداریم؛ شما که توان مقابله با بسیجیان یمنی را ندارید، کشور قدرتمندی مثل ایران را تهدید می‌کنید؟ یقیناً در این تهدیدتان پشیمان خواهید شد.

 

وی با بیان اینکه درباره مسائل استان به تهران سفر کرده تا از مرکز این موارد را پیگیری کند، عنوان کرد: با روسای مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و خبرگان رهبری جلساتی داشتم که نتیجه بخش بود. همچنین پیرامون مسائل جاری و آب آبادان و خرمشهر با وزرای مربوطه جلساتی داشتیم؛ آب آبادان هنوز به روستاها نرسیده است. ما از تلاش‌های شبانه روزی مطلع هستیم اما از آقایان می‌خواهیم یک مقدار این کار را تسریع کنند تا آب به نخیلات و مردم روستاها برسد.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه از دولت برای ضعف برخورد با ستمکاران اقتصادی گلایه داریم، گفت: با مسئولان تعزیرات حکومتی در کشور صحبت کردم و آنها اظهار داشتند که با کمبود نیرو مواجه هستند؛ کشور ما دارای نیروی عظیمی به نام بسیج است که آماده هر خدمتی به انقلاب اسلامی است. امام خمینی(ره) در هر کاری احساس خطر می‌کرد کار را به بسیج و سپاه واگذار کرده و همیشه هم این واگذاری کار نتیجه‌بخش بوده است.

 

علم‌الهدی: قطع صادرات نفت عربستان از باب‌المندب پیروزی ایران است

 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در خصوص صادرات نفت کشور، خاطرنشان کرد: آمریکا خواست در برابر این موضع رئیس جمهور ما را تهدید کند و رئیس جمهور آمریکا گفت چنین و چنان می‌کنیم و نمی‌گذاریم تنگه هرمز کور شود و ما از 10 جای دیگر ما راه داریم.

 

وی ادامه داد: در مقابل تنگه هرمز، تنگه باب المندب است و این‌ها فکر کردند نفت عربستان را از تنگه باب‌المندب صادرات می‌کنند و مشکلی پیش نمی‌آید، اما با قهرمانی عزیزان ما در یمن و زدن این ناوچه عربستان اعلام کرد دیگر نفت‌کش‌های خود را از باب‌المندب و دریای سرخ عبور نمی‌دهد. عربستان سعودی مزدور آمریکا به آمریکا اعلام کرد که اگر تنگه هرمز را ایثارگران قهرمان ایران بستند، قحطی نفت دنیا را فرا خواهد گرفت؛ این پیروزی اخیر ماست و خداوند اینگونه ما را یاری می‌کند.

 

علم الهدی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در جامعه، گفت: پولی که یک فرد به عنوان حقوق در ابتدای ماه می‌گیرد، این پول نماینده یک سبد کالاست که بر اساس آن می‌خواهد زندگی خود را تنظیم کند، اگر محور سبد کالای مردم طلا و ارز شد و آن هم در نوسان قرار گرفت، این مسلمان چگونه با این درآمد و حقوق زندگی خود را تنظیم کند. اگر در هر جامعه‌ای اقتصاد اینگونه مدیریت شد که محور سد کالا طلا و ارز شد و آن هم در نوسان، این جامعه ساقط شده است، این جامعه بلازده و قحطی زده است. متأسفانه ما امروز با این مشکل مواجه شده‌ایم و مسئولان باید درمان کرده و این مشکلات را علاج کنند تا مردم ما را از این مشکل نجات دهند. 

 

وی افزود: امروز مشکل ما اقتصادی است و خدای ناکرده این موضوع نه نقد به دولت است، نه اهانت به دولت، نه دولت‌ستیزی و نه تخریب مسئولی است؛ این واقعیت است. مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند: دشمن برای به خیابان کشاندن مردم تلاش می‌کند

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز مشکلات و گرفتاری‌های ما به دلیل سوء مدیریت است، افزود: این مشکلات به دلیل حاکم بودن تفکر لیبرالی است.

 

حجت الاسلام مجید نصیرایی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: تنها  عاملی که می‌تواند مشکلات جامعه بشری را حل کند تقوا، پرهیزگاری و عمل به دستورات الهی است. دشمن برای بدنام کردن، ناکارآمد کردن نظام اسلامی و بدبین کردن مردم به نظام و به خیابان کشاندن مردم تلاش می‌کند که باید مراقب این حیله‌های دشمنان بود.

 

امام جمعه بجنورد: گرانی خُلق مردم را تنگ می‌کند

 

امام جمعه بجنورد با تاکید بر کنترل گرانی ها و لزوم حل مشکلات معیشتی مردم، تصریح کرد: گرانی خلق مردم را تنگ می کند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد در مصلی امام خمینی(ره) گفت: گرانی و مشکلات معیشتی طاقت مردم را کاسته و مسئولان باید با کنترل روند گرانی ها و مشکلات اقتصادی، از دغدغه های اخلاقی اجتماع بکاهند.

 

وی با تاکید بر ثبات مدیریت و گلایه از کوتاه بودن عمر مدیریت ها در این استان، گفت: تغییر مدیریت کلان استان در سال های گذشته باعث عقب ماندگی خراسان شمالی شده است.  توسعه و پیشرفت استان در گروی فرصت برای عملیاتی کردن برنامه های بلند مدت بوده اما در طول سال های گذشته 9 استاندار در این استان خدمت کرده است.

 

خطیب نماز جمعه شهرکرد: دشمنان قصد دارند با تبلیغات سوء دل جوانان را از نماز جمعه سرد ‌کنند

 

 نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دشمنان با سنگ اندازی در نمازجمعه قصد دارند با تبلیغات سوء دل جوانان را از نماز جمعه سرد ‌کنند پس این خار چشم دشمنان باید با قوت و شدت برای رضای خدا برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، اظهار کرد: نباید گرایش به غرب و بیگانه پیدا شود و باید بر حق بمانیم و حق پرچم توحید است.

 

امام جمعه کرج: عده‌ای به جان انقلاب افتاده‌اند

 

 امام جمعه کرج به وضعیت اقتصادی کنونی کشور اشاره و اعلام کرد: امروز عده‌ای با این موضوع به جان انقلاب افتاده و قصد ضربه زدن دارند بنابراین ائمه جمعه که زبان مردم هستند باید اشرافی‌گری‌ها، ویژه‌خواری‌ها و فسادها را مطرح کنند.

 

 آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه پنجم مردادماه کرج گفت: امروز همه دنیا فهمیده که نمی‌تواند با ایران روبرو شود؛ آمریکا به این دلیل تلاش می‌کند که به ما آسیب بزند چون از ما می‌ترسد؛ چون شیشه عمر این کشور در منطقه در دست ایران است.

 

امام جمعه اصفهان: مگر می‌شود همه را کشت؟ 

 

امام جمعه اصفهان گفت: نمی گویم روش درستی است که اینگونه سکه به فروش برود و اشتباهی در نحوه توزیع و فروش وجود داشته باشد، اما کسی خریده و کسی فروخته؛ من کجای این را مفسد بدانم؟ بعضی می‌گویند چرا اعدام نشده است. مگر می‌شود همه را کشت؟ با چه گناهی باید او را کشت؟

 

 آیت الله طباطبایی نژاد امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان به اهمیت بررسی اعمال اشاره و اظهار کرد: گاهی مسائل را بی دلیل بزرگ می کنیم. برخی انتقاد می‌کنند که چرا قوه قضاییه به مساله خرید سکه توسط یک نفر ورود پیدا نمی کند؟

 

وی ادامه داد: این را یواشکی بگویم؛ فردی را که سکه خریده است را بگیریم که چه بشود؟ دولت اعلام می کند که برای تامین هزینه هایش سکه ها را می‌فروشد. این بالاخره یک راه کسب است. آن فرد پول سکه را داده است. پول داده که سکه خریده. پول دادن گناه است یا خرید و فروش حرام؟ آیا گفته بودند که فقط دو سکه بخرید و بعضی صد سکه خریده‌اند؟ سکه از کشور خارج نشده و داخل کشور است اما چرا گاهی علت رها می‌شود و معلول را دنبال می‌کنیم.

 

امام جمعه ایلام: بنگاه‌ها زندگی مردم را مچل کرده‌اند

 

امام جمعه ایلام با انتقاد از گران شدن40 تا 50 درصدی مایحتاج مردم در بقالی‌ها، عطاری‌ها و قصابی‌ها و مصالح فروشی‌ها، از ستاد تنظیم بازار خواست برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور هر روز ابعاد مختلفی پیدا می‌کند، اظهار کرد:  متاسفانه سکه و ارز این اوضاع را حاکم کرد و می‌توان به تاراج رفتن میلیاردها دلار از منابع ارزی را کودتای اقتصادی نامید. دشمن در مدیریت خارجی این کودتا دست داشت و در داخل هم سوداگران وابسته به برخی مسئولان دولتی هم نقش داشتند و نشان داد دست‌های مرموز در تیم اقتصادی هم بی‌تاثیر نبودند.

 

وی وارد کردن ماشین‌های لوکس خارجی با دلار 4200 تومانی و وارد کردن چای توسط یک موسسه ورزشی را از نمونه‌های این غارتگری‌ها دانست و تصریح کرد: بانیان اصلی این ماجراها چه جوابی برای خون شهدا دارند؟

 


منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/