معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به افزایش قیمت برنج داخلی گفت: همزمان با این اتفاق خودروهایی از شمال کشور برنج پاکستانی را به عنوان برنج ایرانی با قیمت بسیار کمتر در سطح گسترده در کشور توزیع می‌کنند.

 

به گزارش گیتا، محمدجواد قربانیان در دهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان بیان کرد: سهم استان از نوشت افزار جذب شده است اما دفترچه‌ها منقش به تصاویری است که به نظر می‌رسد توزیع آنها با مخالفت‌هایی همراه باشد.

 

تصریح کرد: کاغذ این دفاتر با ارز 4200 تومانی تهیه شده و مسلما تولید این دفاتر باید تحت نظارت و طبق ضوابط شرعی و قانونی انجام می‌شد که این امر به درستی انجام نشده است.

 

وی به ورود خودروهای حامل برنج به استان مرکزی و دیگر استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: اخیرا قیمت برنج داخلی افزایش پیدا کرده است و همزمان با این اتفاق خودروهایی از شمال کشور برنج پاکستانی را به عنوان برنج ایرانی با قیمت بسیار کمتر در سطح گسترده در کشور توزیع می‌کنند. پرونده‌هایی در این راستا تشکیل شده است، اما همچنان روند این اقدام ادامه‌دار خواهد بود.

 

قربانیان تصریح کرد: متاسفانه برخی از واحدهای صنفی اقدام به خرید این برنج‌ها می‌کنند که نباید چنین باشد و لازم است که اتحادیه نسبت به موضوع ورود کند.

 

وی در خصوص قیمت گوشت قرمز و دام زنده در استان با بیان اینکه گوشت گوسفندی و گاوی به مانند گوشت مرغ مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود و اتحادیه و قصابان نیز نمی‌توانند به این امر ورود کند، افزود: متوسط قیمت گوشت گوساله زنده در کشور 33 هزار و 820 تومان است که این رقم در استان مرکزی 35 هزار تومان است و قیمت گوشت گوسفندی مخلوط در کشور 43 هزار و 600 تومان است که این رقم در استان 47 هزار تومان برآورد شده است.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: قیمت گوشت گوساله و گوسفند در استان به ترتیب 80 هزار تومان و 105 هزار و 500 تومان است که این رقم به صورت میانگین در کشور به 85 هزار تومان و 98 هزار و 800 تومان می‌رسد.

 

منبع: خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/