تهران- ایرنا- "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی درحالی از فرودگاه "بن گورین" در تل آویو رهسپار نیویورک شد که گروهی از معترضان در ورودی فرودگاه تجمع کرده و علیه او شعار دادند و اعلام کردند که در مقصد نیز منتظرش هستند.

به گزارش گیتا، به نقل از شبکه صهیونیستی "I۲۴"، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در اولین سفر خود به آمریکا بعد از انتخابش به عنوان نخست وزیر راهی نیویورک شد تا در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

تعدادی از معترضین صهیونیست در ورودی فرودگاه بن‌گوریون منتظر نتانیاهو بودند.

جنبش مخالفان نتانیاهو اعلام کرد که تظاهرات کنندگان در نیویورک و کالیفرنیا نیز منتظر وی خواهند بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان خود پیش از ترک فرودگاه به معترضان و مخالفان خود و کابینه اش حمله کرد و آنها را به زعم خود "دوستان سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و ایران" توصیف کرد.

وی گفت: تظاهرات کنندگان چهره اسرائیل (رژیم اشغالگر صهیونیستی) را در مقابل ملت‌ها بدنام می‌کنند و فکر می کنند که این مساله طبیعی است.

نتانیاهو سپس همانند همیشه ادعاها و اتهامات واهی علیه ایران را مطرح کرد و مدعی شد: "امروز دنیا می بیند و من نیز بر آن تاکید خواهم کرد که ایران هیچ تعهداتش را نقض کرده است و به راحتی دروغ می‌گوید".

وی در ادامه بدون اشاره به بحران و گسستگی داخلی در درون رژیم صهیونیستی و سرایت آن به بدنه دستگاههای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این رژیم و نیز طرح ادعاهای واهی علیه ایران در راستای سیاست کهنه ایران هراسی مدعی شد: "ایران قصد دارد تسلیحات هسته‌ای بسازد و به تجاوزهای خود در منطقه ادامه دهد و ما به طور همزمان با این دو مساله مقابله خواهیم کرد."

سفر نتانیاهو به نیویورک در سایه بحران داخلی شدید رژیم صهیونیستی صورت می گیرد. هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه یکشنبه برای سی و هفتمین هفته متوالی بار دیگر به خیابان‌های تل‌آویو آمده و به لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو برای تغییرات قضایی اعتراض کردند.

کابینه نتانیاهو قصد دارد که همه بندهای این لایحه را در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی تصویب کند. پیش از این، قانونی موسوم به "لغو برهان معقولیت" به عنوان یکی از بندهای این لایحه در پارلمان تصویب شد که باعث تشدید اختلاف بین کابینه و هوادارانش با جناح اپوزیسیون شد و این جناح و هوادارانش علیه این قانون به دادگاه عالی شکایت کردند و اولین جلسه رسیدگی به آن سه شنبه هفته گذشته برگزار شد.

وبسایت صهیونیستی "والا" نوشت که یهودیان ساکن آمریکا نیز قرار است روز جمعه هفته جاری اندکی قبل از ورود نتانیاهو به نیویورک، تظاهرات برگزار کنند و ممکن است این تظاهرات در سان فرانسیسکو هم برگزار شود.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضائی را تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی مورد نظر کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دمکراسی ادعایی صهیونیستها تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان دستگاه‌ها (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

انتهای خبر/