نماینده مجلس سنای پاکستان با ابراز نگرانی از فشار آمریکا و برخی دولت‌های عرب بر آن کشور برای پیوستن به صف سازشکاران با رژیم نامشروع صهیونیستی، گفت: مسئله فلسطین تنها متعلق به اعراب نیست و امت اسلامی هرگز در برابر توطئه به رسمیت شناختن اسرائیل تسلیم نخواهد شد.

به گزارش گیتا، سناتور «مشتاق احمد» در برنامه سیاسی شبکه ABN پاکستان با سرزنش سکوت مجامع بین المللی در برابر اشغالگری و اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین، گفت: ما نگران توطئه خارجی در پاکستان هستیم کشوری که تاکنون حاضر به تسلیم شدن در برابر طرح سازش با اسرائیل نشده است.

این سیاستمدار ارشد پاکستان گفت: مسئله آزادی بیت المقدس تنها متعلق به ملت‌های عرب یا حاکمان آنان نیست بلکه این مسئله مرتبط با تمام ملل اسلامی است و ما هرگز در قبال سازش با رژیم نامشروع صهیونیستی سکوت نخواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه پاکستان با بحران عمیق اقتصادی روبر است و حامیان اسرائیل درصدد دامن زدن به مشکلات پاکستان و همزمان تحت فشار قرار دادن این کشور هستند. آمریکا و برخی دولت‌های عرب از اهرم فشار استفاده می‌کنند اما باید بگوییم که سازش با اسرائیل یعنی مشروعیت دادن به یک اقدام زورمندانه و تجاوز یک رژیم به سرزمین‌های فلسطینی و سرکوب یک ملت مظلوم.

نماینده حزب جماعت اسلامی در مجلس سنای پاکستان اظهار داشت که تاریخ حمایت این کشور از فلسطین و برائت از دوستی با اسرائیل به قبل از تشکیل پاکستان برمی‌گردد و ما هرگز گامی مغایر با اندیشه‌های "محمدعلی جناح" بنیانگذار فقید پاکستان برنمی داریم.

وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها درصدد تکمیل طرح اسرائیل بزرگ در منطقه هستند، اسرائیل هرگز دوست کشورهای اسلامی نخواهد بود، امروز باید از ترکیه و مصر بپرسیم که آنان از سازش به اسرائیل چه حاصل کردند؟

هفته ‌گذشته وزیر امور خارجه پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد با تاکید بر تداوم حمایت‌های این کشور از فلسطین و آزادی بیت المقدس، گفت: هیچ تغییری در موضع اسلام‌آباد در بحث اسرائیل و به رسمیت نشناختن این رژیم صورت نگرفته است.

 

انتهای خبر/