حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای مقاومت اسلامی، با استفاده از توپخانه و تسلیحات مناسب مواضع نظامیان صهیونیست در سه پایگاه در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین هدف قرار دادند.

به گزارش گیتا، به نقل از المنار، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پایگاه‌های «ریشا» و «الجرداح» را هدف حملات توپخانه خود قرار دادند و اهداف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند.

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد که بعد از ظهر امروز (شنبه) پایگاه «العباد» را با موشک‌های هدایت شونده و سلاح مناسب هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز شبکه الجزیره گزارش داد که حزب‌الله لبنان با شلیک موشک موضع نظامی «المرج» رژیم صهیونیستی در مجاورت منطقه «مرکبا» در بخش میانی جنوب لبنان را هدف قرار داد.

بر پایه این گزارش، حزب‌الله لبنان همچنین یک موشک هدایت شونده به سمت موضع نظامی «العباد» در اطراف شهرک «حولا» پرتاب کرد.

خبرنگار شبکه المیادین نیز در این باره با تایید این حملات اعلام کرد که آژیرهای خطر در شهرک‌های «مکساف عام»، «مرگلیوت» و «عرب عرمشه» در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

وی همچنین از اصابت یک موشک ضد زره به محل تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «عرب عرمشه» در مقابل شهرک «الضهیره» خبر داد.

این حملات پس از آن انجام شد که خبرگزاری لبنان بعد از ظهر امروز اعلام کرد که یگان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حملاتی را به مناطق مرزی جنوب لبنان انجام داده است.

برپایه این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰ گلوله توپ به حومه منطقه «اللبونه» و شهرک «علما الشعب» در جنوب لبنان شلیک کرد.

در همین حال، شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که یک پهپاد صهیونیستی ارتفاعات «جبل صافی» در شمال رودخانه «اللیطانی» لبنان را هدف قرار داد.

این شبکه همچنین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی بمب‌های آتش‌زا به منطقه «جل العلم» شلیک کرده است.

حزب‌الله لبنان طی روزهای اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این شهر، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی روزهای گذشته مناطق مرزی لبنان را هدف حملات توپخانه ای قرار داده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک مرزهای لبنان خارج فرار کرده‌اند.

به گزارش گیتا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

انتهای خبر/