رئیس جمهور گفت: هر گونه اقدامی که در سطح کشورهای اسلامی، در سطح کشورهای منطقه و بین الملل برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه امریکا از قتل و کشتار مردم بی‌گناه، مظلوم و مقتدر غزه انجام شود همکاری و حمایت می‌کنیم.

به گزارش گیتا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت: در حوزه روابط اقتصادی گام‌های خوبی میان دو کشور برداشته شده است.

وی افزود: در حوزه مسائل اقتصادی توسعه روابط تجاری با ساخت شهرک های صنعتی مرز دو کشور و همکاری های دو کشور در جهت تولید از گام‌هایی است که برداشته شده است. باید از تلاش دولت عراق برای خط ریلی شلمچه بصره که یکی از کریدورها و مسیرهای بسیار مهم است که راه اندازی آن برای دو کشور منافع بسیار دارد، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور درخصوص موضع مشترک دو کشور نسبت به موضوع فلسطین و مظلومیت مردم فلسطین گفت: همکاری‌های دو کشور و مذاکراتی که قبل از این نشست بین دو کشور بوده است مواضع مشترک بین دو کشور را نسبت به موضوع فلسطین مورد توجه قرار می‌دهد.

ادعای امریکا و رژیم صهیونیستی در کمک به غزه دروغ است

رئیسی در این نشست مطبوعاتی گفت: متاسفانه آمریکا کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی به رژیم صهیونیستی برای قتل و کشتار و اقدامات بی رحمانه نسبت به مردم فلسطین می‌کند و در واقع این رژیم را  تشویق می کند.

وی ادعای آمریکایی‌ها در کمک به غزه و اعلام آتش بس را کاملا دروغ  خواند و گفت: این ادعا با عمل آمریکایی‌ها سازگاری ندارد.آنچه از آمریکایی ها می بینیم مانندقطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت که آن را وتو می کنند و عملا دست رژیم صهیونیستی را برای قتل و کشتار باز و بازتر می کنند و ما این جنایات را به حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم می گذاریم و معتقدیم در همه جنایت ها شریک هستند.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: معتقدیم هر چه سریع‌تر باید بمباران‌ها قطع شود و آتش‌بس شود و هرچه سریع‌تر امداد و کمک به مردم مظلوم و مقتدر غزه انجام شود. این جنایت هولناک و جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که امروز به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

رژیم صهیونیستی فروریخته و آمریکایی ها می خواهند ان را سر پا نگه دارند

رئیس جمهور تصریح کرد: رژیم صهیونیستی فروریخته و آمریکایی ها می خواهند ان را سر پا نگه دارند ، این شکست مفتضحانه رژیمن صهیونیستی را جنایت علیه بشریت نمی تواند جبران کند.

زئیسی اظهار داشت: امروز کشورهای اسلامی در برابر خدا و آنانی که به تاریخ اعتقاد دارند به تاریخ و آنانی که به وجدان بشری اعتاقاد دارند به وجدانف نمی توانند به سکوتشان در برابر این جنایات پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد:لذا هر گونه اقدامی که در سطح کشورهای اسلامی، در سطح کشورهای منطقه و بین الملل برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه امریکا از قتل و کشتار مردم بی‌گناه، مظلوم و مقتدر غزه انجام شود همکاری و حمایت می کنیم.

انتهای خبر/