فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:حضور جدی در اقیانوس ها یکی از برنامه‌های نیروی دریایی ارتش است که بر اساس منطق اسلامی ایرانی و هدایت فرمانده معظم کل قوا قدم برداریم.

به گزارش گیتا، امیر دریادار شهرام ایرانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد افزود: ناوگان نیروی دریایی ارتش در عمق اقیانوسها از همه کشتی ها حمایت می‌کند. امروز امنیت دریایی به برکت نظام جمهوری اسلامی در منطقه و همه پهنه های اقیانوسی با اقتدار برقرار است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که باعث افتخار و اقتدار مردم کشور باشیم و در هر متری که دریانوردی می‌کنیم از مسیر خون شهدا غلفت نکنیم، بیان کرد: بدین منظور در همه صحنه های بین المللی حرفه‌ای و با قدرت عمل کرده و با تمام توان و تجهیزات بومی، قدرت خود را نشان خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه برگزاری رزمایش از جمله برنامه های آینده نیروی دریایی است، افزود: به لطف انقلاب اسلامی و فرماندهی رهبر معظم انقلاب، ائتلاف دریایی منطقه ای تشکیل داده و به زودی رزمایش بزرگ دریایی با حضور کشورهای دیگر در سواحل جنوبی و رزمایش منطقه ای برای ارتقای دانش و هماهنگی و همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز در همه عرصه‌های بین المللی حضور جدی داشته و همه به توان و قدرت ما غبطه می‌خورند که چگونه با این همه تهدید و تحریم در پیچیده ترین عرصه ها از جمله ساخت ناوشکن و زیردریایی به این جایگاه رسیده ایم.

دریادار ایرانی گفت: تجهیزات بومی نیروی دریایی در اقیانوسها و با اقتدار و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی از این محدوده ها عبور می‌کنند. در دورترین نقاط حضور جدی داشته و با کسی تعارف نداریم.

وی افزود: امروز در پیشگاه امام رضا(ع) قول می‌دهیم هیچگاه سربازان دریادل و همرزمان ما دچار غفلت نخواهند شد. همچنانکه ناو گروه ۸۶ ارتش، پیام اسلامی ایرانی را به جهان مخابره کردند همانگونه قدم بر خواهند داشت، در اقیانوس های جنوب و دریای خزر منادی حمایت از مظلوم هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: سردمدار دزدی دریایی شیطان بزرگ است که اکنون در دریاها خوار و ذلیل شده است، این در حالی است که ناوهای نیروی دریایی ارتش در عمق اقیانوس ها از همه کشتی‌ها حمایت خواهند کرد.

انتهای خبر/