محسنی اژه ای در همایش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی  به برجام اشاره کرد و گفت: آیا دولت همه قراردادها را به صورت شفاف مطرح می‌کند قطعا نه؛ مثلا در برجام خیلی چیزها را نگفتند ولی وقتی افشا می‌شد و یا امریکاییها می‌گفتند مجبور به اطلاع‌رسانی می‌شدند. یا اینکه جواب بدهند همه بانکها سودده هستند؟ حتما اینطور نیست. پس چطور پاداداش های چندین میلیونی داده می شد؟

 

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به عدم انتشار برخی مطالب به دلیل مسایل امنیتی گفت: اگر می‌خواهیم بگوییم شفافیت، فریبکاری نکنیم و با تفکیک کردن موضوعات محرمانه و امنیتی برای مردم، موضوعات را شفاف کنیم لذا اگر تنها برای جلب آرا است موضوع فرق دارد.

 

من شنیدم که رییس‌جمهوری نوشته‌اند حساب‌های قوه قضاییه باید شفاف شود؛ لذا من اینجا می‌گوییم به مردم و همه کسانی که دانسته این حرف را می‌زنند که این حسابها کاملا شفاف است و جمع کثیری از دولتمردان و نمایندگان مجلس طی بیست ساله گذشته در جریان موضوع هستند؛

 

تحلیل من این است که از مدتی پیش یک فشار مضاعفی علیه قوه و برخی نهادها وارد کردند و تا انتخابات ادامه می‌دهند چراکه قوه با دانه درشتها و آقازاده ها و صاحب منصبان در حال برخورد است. شما ببینید هفته‌های گذشته چه کسانی بازداشت شدند؟

 

منبع: خبرگزاری گیتا