از خرمشهر، امروز بار دیگر کربلا ایران با ورود پیکر 98 شهید تازه تفحص شده، عطر و رائحه پاک و نورانی به خود گرفت.

 

این شهدا در عملیات‌های محرم، والفجر هشت، خیبر، بدر و کربلا چهار حماسه آفریدند و به مقام و درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

حضور پرشور مردم خرمشهر و شهرهای دور و اطراف در استقبال از شهیدان هشت سال دفاع مقدس بار دیگر ثابت کرد که مردم اگرچه از جنگ تحمیلی سال‌ها گذشته شده است، اما نسبت به شهیدان و صاحبان اصلی مملکت همان عشق و علاقه سابق را دارند و هیچگاه گذر زمان باعث کاهش این علاقه و محبت نخواهد شد.

 

حضور مادران، پدران، فرزندان و همسران شهدا از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود، آدم با نگاه به حس و حال آنها از این همه فداکاری، حماسه، صبر و شکیبایی شرمنده می‌شود و بی اختیار سر تعظیم بر دامن آنها فرود می‌آورد.

 

اینجا همه اگرچه سلایق و نظرات مختلفی دارند، اما در عشق به شهدا مشترک هستند و همین عشق است که همه را به مرز شلمچه و برای استقبال از شهیدانی که سال‌ها برای عزت و آزادی وطن حماسه خلق کردند، حضور پیدا کردند.

 

حضور جوانان نیز شکوه این مراسم را دوچندان کرد و آنها با حضور خود نشان دادند که اگرچه سن آنها به دوران دفاع مقدس و انقلاب قد نمی‌دهد، اما همان احساس و روحیه را از پدران خود به ارث برده‌اند و مردانه در دفاع از اسلام و ولایت وارد میدان خواهند شد.

 

امروز شهیدان با خود سوغاتی را به همراه آورده‌اند، سوغاتی که از جنس حماسه، سربلندی، عزت اسلام و وطن، امنیت و آسایش است، البته آنها توصیه‌هایی نیز دارند، توصیه‌های آنها بوی دلسوزی و عطوفت می‌دهد.

 

توصیه و سفارش آن مردان خدایی را می‌توان به دو دسته توصیه به مردم و توصیه به مسؤولان تقسیم کرد که هر کدام از آنها برای خود از اهمیت‌های خاصی برخوردار هستند.

 

توصیه شهدا به مردم این است که همیشه در میدان و صحنه‌ها حضور پیدا کنند و تا آخرین قطره خون از ولایت دفاع کنند و در مسیر اصول و ارزش‌های انقلاب و امام راحل گام بردارند چرا که موفقیت و سرافرازی فقط در این مسیر است.

 

اما توصیه شهدا به مسؤولان این است که همیشه حق مردم را ادا کنند و به آنها تا آن جایی که توان دارند، خدمت کنند و نسبت به بیت‌المال حساسیت و مواظبت به خرج دهند تا مبادا حقی ناحق شود.

 

شاید دلخوش نبودن به وعده‌های شیاطین و دشمنان اسلام و تکیه بر اراده و توان خود دیگر توصیه اهم شهدا به مسؤولان ارشد کشوری باشد، چرا که آن کسی در مقابل دشمنان جن و انس پیروز خواهد شد که استقامت کند، درست مثل شهدا که هشت سال استقامت کردند اما قدمی از ارزش و اعتقاد خود عقب نکشیدند.

 

منبع:خبر گزاری گیتا